همواری مسیر اشتغال دانشجویان با ارائه آموزش‌های مهارتی

معاون آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، در آئین اعطای مجوز مرکز مدیریت مهارت‌آموزی (TMC) و مشاوره شغلی  دانشگاه شهید بهشتی بیان داشت: مسیر اشتغال دانشجویان با کسب آموزش‌های مهارتی متناسب با نیاز بازار کار هموارتر خواهد شد.  

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، محمد رضا شاه‌پسند، با تبریک چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بر گسترش تعامل آموزشی و اعزام مربیان مراکز در جهت مهارت‌آموزی به دانشجویان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های متقابل در جهت اثربخشی دوره‌های آموزشی تأکید کرد.

وی اظهار داشت: با شناسایی نیازهای مهارتی و علاقمندی دانشجویان به کسب مهارت می توان در جهت توسعه و اشتغال مولد که از دغدغه‌های جامعه می‌باشد گام برداشت.

در ادامه سعداله نصیری قیداری، رییس دانشگاه شهید بهشتی، با استقبال از توسعه مهارت‌آموزی بین دانشجویان گفت: تحول در جامعه، ایده‌پردازی و استفاده از نخبگان آموزشی در جهت مهارت‌آموزی و همچنین توسعه تعاملات آموزشی مهارتی و نهضت مهارت‌افزایی مستلزم تشکیل کارگروه تخصصی می باشد.

جواد روانبخش، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران، با معرفی ظرفیت‌های آموزشی این استان در بخش دولتی و خصوصی بر هم‌افزایی دو مجموعه تأکید و پیشنهاد ایجاد کارگروه اجرایی مشترک و اجرای الگوهای اثربخش در تکمیل مهارت دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را عنوان کرد.

علیرضا طالب پور، معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، با تقدیر از تعاملات آموزشی بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران، با دانشگاه شهید بهشتی و نگاه فرهنگی به علایق دانشجویان در جهت نیازسنجی آموزشی تأکید داشت.

عبدالله قاسمی، معاون آموزش و پژوهش استان تهران، ارائه آموزش‌های مهارتی به دانشجویان، اشتغالزایی و مهارت‌آموزی دانشجویان، برگزاری مسابقات ملی مهارت، تجهیز و راه‌اندازی سنجش مهارت آنلاین در دانشگاه و ... را از اهداف این جلسه برشمرد.

در پایان این آئین، عباس نعیمی، مدیر فرهنگی دانشگاه شهید بهشتی و محمد رضا نخعی، معاونت مدیریت فرهنگی و اجتماعی پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور، درخصوص تجهیزات برق صنعتی، اتومکانیک و ماشین ابزار و دیگر تجهیزات و پتانسیل موجود در راستای ارتباط آموزشی فی مابین نکته نظراتی را عنوان کردند.

شایان ذکر است از مرکز ارتقاء شایستگی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی نیز بازدید به عمل آمد.

کد خبر: 45572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =