پوشش ۱۰۰ درصدی پزشکان طرف قرارداد تامین اجتماعی در نسخه‌نویسی الکترونیک

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی استان زنجان از پوشش ۱۰۰ درصدی پزشکان و دندانپزشکان طرف قرارداد تامین اجتماعی استان زنجان در طرح نسخه نویسی الکترونیک خبر داد و گفت: طی سه چهار ماه اخیر اعتراضی از سوی پزشکان در طرح نسخه نویسی الکترونیک نداشتیم.

شهرزاد شفقتیان در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، با اشاره به آمار مراکز طرف قرارداد با تامین اجتماعی در استان زنجان اظهار کرد: در حال حاضر تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد ما ۵۷۳ مرکز است که به تفکیک شامل ۶۴ پزشک عمومی، ۱۴۴ پزشک متخصص، ۱۵ دندانپزشک، ۱۳۷ داروخانه، ۵۳ آزمایشگاه، ۲۷ رادیولوژی، ۲۱ سونوگرافی، ۲۷ فیزیوتراپی، چهار مرکز ام. آر. آی، ۹ مرکز سی. تی. اسکن، یک مرکز پزشکی هسته‌ای، دو مرکز سنجش تراکم استخوان، دو مرکز رادیوتراپی، هشت شبکه بهداشت، ۱۶ درمانگاه دانشگاهی و ۲۸ درمانگاه خصوصی می‌شود.

وی افزود: همچنین با ۱۰ بیمارستان دانشگاهی، یک بیمارستان نیروی مسلح، یک بیمارستان خصوصی، یک دی‌کلینیک نیروهای مسلح و دو دی‌کلینیک خصوصی در استان طرف قرارداد هستیم.

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی استان زنجان آخرین وضعیت پرداختی صورتحساب‌های مراکز طرف قرارداد را نیز اعلام کرد و گفت: با توجه به الکترونیک شدن نسخ پزشکی معمولا ۸۰ درصد تعهد ما در پایان هرماه برای پزشکان واریز می‌شود؛ اما به طور کلی آخرین  پرداختی کامل و قطعی شده ما به پزشکان و دندانپزشکان مربوط به آبان ۱۴۰۰، برای داروخانه‌های دانشگاهی مهر ۱۴۰۰، داروخانه‌های غیردانشگاهی شهریور ۱۴۰۰، مراکز پاراکلینیکی دانشگاهی مهر ۱۴۰۰ و غیردانشگاهی شهریور ۱۴۰۰ است.

شفقتیان ادامه داد: همچنین آخرین پرداختی ما به درمانگاه‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی و نیز پرداختی بیمارستان‌ها چه دانشگاهی و چه غیردانشگاهی مربوط به شهریور ۱۴۰۰ است.

وی با بیان اینکه میانگین تعداد نسخ ما در هرماه در بخش پزشکان عمومی، متخصص و دندانپزشک ۶۴ هزار و ۲۵۷، در بخش داروخانه‌ها ۱۱۸ هزار و ۵۷، در درمانگاه‌ها ۹۲ هزار و ۴۱۴ و دربخش پاراکلینیک‌ها ۴۹ هزار و ۷۹۳ مورد است که در کل ۳۳۲ هزار و ۳۶۱ نسخه می‌شود.

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی استان زنجان ادامه داد: آمار پزشکان و دندانپزشکان تحت پوشش نسخه نویسی الکترونیک در اسفند ۱۴۰۰ به ۹۹ درصد رسید و اکنون می‌توان گفت که این آمار به ۱۰۰ درصد رسیده و تکمیل شده است. میزان پوشش درمانگاه‌ها نیز ۹۴ درصد است. طی سه چهار ماه اخیر اعتراضی از سوی پزشکان در طرح نسخه نویسی الکترونیک نداشتیم؛ اما اخیرا به علت تغییر کدینگ‌ها اندکی نارضایتی به وجود آمده است.

شفقتیان درباره روند رسیدگی به خسارات متفرقه درمان و همچنین پرداخت خسارات درمان بیماران خاص گفت: تمام موارد بستری به غیر از اعمال جراحی زیبایی پذیرش و در عرض ۵۰ تا ۶۰ روز کاری پرداخت می‌شود. موارد سرپایی شامل خدماتی است که در استان قابل انجام نیست یا لیست انتظار طولانی برای دریافت خدمت در مرکز طرف قرارداد مربوط وجود دارد که جهت رفاه حال بیماران مبتلا به سرطان، هزینه خدمات سرپایی، بدون محدودیت پرداخت می‌شود.

وی افزود: به محض اینکه خدمت درمان ناباروری وارد لیست تعهدات تامین اجتماعی شد با تنها مرکز استان زنجان یعنی بیمارستان آیت‌الله موسوی قرارداد منعقد شد. همچنین خدمات ناباروری که بیمه‌شدگان از مراکز خصوصی دریافت می‌کنند هم از واحد خسارات متفرقه پرداخت می‌شود و بین ۵۰ تا ۶۰ روز کاری به طول می‌انجامد.

کد خبر: 50932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =