عقد قرارداد با مراکز درمانی طی ۱۰ روز از زمان اجرای نسخه نویسی الکترونیک

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان خراسان رضوی در ارزیابی اجرای نسخه الکترونیک گفت: از زمان اجرای نسخه الکترونیک، جهت تسهیل در عقد قرارداد با مراکز، کمیته عقد قرارداد مدیریت درمان، به صورت هفتگی برگزار و این امر سبب شده است که نهایتاً ظرف ۱۰ روز پس از ارائه درخواست از سوی متقاضیان و درصورت کامل بودن مدارک قانونی، عقد قرارداد انجام شود.

کامران اخوان رضایت در گفت‌وگو با آتیه آنلاین، به تبیین آخرین وضعیت ارائه خدمات درمانی و رسیدگی به اسناد پزشکی در استان خود پرداخت و ابتدا آماری از مراکز درمانی طرف قرارداد اعلام و اظهار کرد: در حال حاضر تعداد مراکزو پزشکان طرف قرارداد ما بالغ بر ۴۴۰۰ است که ٢٢٥٠ پزشک، ١٠٨١ داروخانه، ٣٢٠ آزمایشگاه، ٢١٩ رادیولوژی و طب هسته‌ای، ٢٥٥فیزیوتراپی، ٦٣ بیمارستان، ٩ دی کلینیک و ٢٧٥ درمانگاه و مرکز بهداشت را شامل می‌شود.

وی افزود: با توجه به افزایش مراکز درمانی و تمایل آن‌ها جهت عقد قرارداد با سازمان تامین اجتماعی این آمار با شیب ملایمی در حال افزایش است.

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان خراسان رضوی درباره جایگاه سازمان تأمین اجتماعی در پوشش هزینه‌های درمان بیمه شدگان  واهمیت این خدمت‌رسانی گفت: با توجه به مصوبات هیئت وزیران مبنی بر پرداخت تعرفه دولتی توسط سازمان‌های بیمه گر، در بخش دانشگاهی، در قسمت سرپایی ۷۰ درصد هزینه برعهده سازمان است.

در بخش دانشگاهی و دولتی نیز در قسمت بستری که عمده هزینه‌های بخش درمان را شامل می‌شود، حدود ۹۰ تا ۱۰۰ درصد هزینه ها بر عهده سازمان است و پرداخت از جیب بیمه‌شدگان، حداقل ممکن است. به‌خصوص پس از اجرای طرح حمایت مالی وهمچنین دربیماران فوتی، بیماران خاص و بیماران ارجاعی هزینه درمان طبق ضوابط به‌صورت ۱۰۰ درصد بر عهده سازمان است.

اخوان افزود: در بخش غیردانشگاهی با توجه به تفاوت فاحش تعرفه‌های دولتی با تعرفه‌های غیردولتی که توسط هیئت وزیران ابلاغ شده، سهم سازمان براساس تعرفه دولتی بوده و با توجه به انتخاب درمان در بخش غیردولتی توسط بیمه شدگان، پرداخت از جیب در این قسمت زیاد است.

وی همچنین آخرین وضعیت رسیدگی به نسخه و پرداخت خسارات درمان را اعلام و عنوان کرد: در بخش بستری به صورت سالانه حدود ۲۳۲ هزار سند بستری و ۱۰۵ هزار سند تحت نظر رسیدگی و پرداخت می‌شود. در بخش سرپایی نیز جمع نسخ اعم از پزشکان، دندانپزشکان، داروخانه و پاراکلنیک سالانه بالغ بر ۱۸ میلیون نسخه است.

عقد قرارداد با مراکز طی ۱۰ روز از زمان اجرای نسخه نویسی الکترونیک

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان خراسان رضوی در ارزیابی اجرای نسخه الکترونیک گفت: از زمان اجرای نسخه الکترونیک، جهت تسهیل در عقد قرارداد با مراکز، کمیته عقد قرارداد مدیریت درمان، به صورت هفتگی برگزار و این امر سبب شده است که نهایتاً ظرف ۱۰ روز پس از ارائه درخواست از سوی متقاضیان و درصورت کامل بودن مدارک قانونی، عقد قرارداد انجام شود.

اخوان در پاسخ به این پرسش که «وضعیت پرداخت مطالبات مراکز طرف‌ قرارداد در قالب نسخه الکترونیک چگونه انجام می‌شود؟» گفت: وضعیت پرداخت نسخ الکترونیک در صورت بارگزاری در سیستم در انتهای ماه بعد و به صورت متمرکز توسط ستاد مرکزی سازمان پرداخت می‌شود. اما در بخش بستری پرداخت‌ها با تاخیرانجام می‌شود و درحال حاضر اسناد شهریور ١٤٠٠ مراکز بستری پرداخت شده است.

 کاهش زمان رسیدگی به اسناد خسارات متفرقه از ۶۰ به ۲۰ روز

وی با بیان اینکه مدت زمان استاندارد برای رسیدگی و پرداخت اسناد بستری ۹۰ روز و برای اسناد سرپایی ۶۰ روز است؛ اما با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه معاونت خرید راهبردی این زمان کاهش یافته و به طور مثال در سه ماهه سوم سال ۱۴۰۰ مدت زمان رسیدگی به اسناد بستری و سرپایی از زمان پذیرش تا آماده پرداخت شدن به صورت میانگین ۴۵ روز زمان برده است.

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان خراسان رضوی افزود: همچنین زمان رسیدگی به اسناد خسارات متفرقه در مدیریت درمان به صورت استاندارد ۶۰ روز تعریف شده که با برنامه‌ریزی انجام شده در حال حاضر در کمتر از ۲۰ روز اسناد آماده پرداخت می‌شوند.

عقد قرارداد با ۵ مرکز فعال درمان ناباروری در استان

اخوان به تعهد جدید درمان ناباروری اشاره کرد و گفت: به طور کلی پس از پذیرش اسناد مربوطه در کارگزاری‌های سازمان و ارسال اسناد، رسیدگی به اسناد پزشکی بیماران خاص هم نهایتا طیً ۲۰ روز انجام و هزینه به حساب بیمه شده اصلی واریز می‌شود. از زمان در تعهد قرارگرفتن هزینه ناباروری، با پنج مرکز فعال در استان قرارداد منعقد شده و اسناد قبلی نیز در واحد خسارت متفرقه رسیدگی و در موعد مقرر پرداخت می‌شود.

وی در تشریح خدمات تأمین اجتماعی به بیماران کرونایی گفت: در ایام کرونا، تمام خدمات سرپایی شامل ویزیت، دارو، آزمایشات و خدمات تصویربرداری و همچنین در بخش بستری و تحت نظر نیز تمام خدمات مرتبط با کرونا در تعهد سازمان بوده و پرداخت می‌شود. در مجموع در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه درمان بیماران کرونایی در تعهد مدیریت درمان استان قرار گرفته است.

کد خبر: 51016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =