ارائه خدمات نهادهای زیرمجموعه وزارت کار به ۷۰ درصد جمعیت استان اردبیل

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: ۷۰ درصد از جامعه مخاطب خدمات دستگاه های زیرمجموعه وزارت مردم در استان اردبیل هستند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل، سیزدهمین جلسه شورای هماهنگی دستگاه های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان اردبیل در محل سپاه حضرت عباس علیه السلام استان اردبیل برگزار شد.

بهروز رحیم زاده گفت: دستگاههای زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان اردبیل به عنوان یک مجموعه واحد، خدمات شایان توجهی را در حوزه های مختلف بخصوص در بخش رفاه، تعاون، کارفرمایی و کارگری به مردم ارائه می کنند و گستردگی مسئولیت ها و فعالیتهای این مجموعه، نزدیک به ۷۰ درصد اقشار جامعه را در بر می گیرد.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ دستگاه زیرمجموعه این وزارت در استان در حالت خدمت رسانی هستند افزود: ارائه خدمات قبل از تولد توسط مراکز مشاوره ژنتیک بهزیستی و بعد از فوت در قالب پرداخت مستمری به خانواده های بازمانده توسط افراد تحت پوشش صندوق بازنشستگی و تامین اجتماعی از جمله این خدمات است.

رئیس شورای هماهنگی دستگاه های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۱۱۳ هزار کارگر در ۲۳ هزار کارگاه و بنگاه اقتصادی در استان اردبیل مشغول به فعالیت اقتصادی هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به افزایش ۵۷ درصدی حداقل دستمزد نیروی کار گفت: کاهش تعداد شکایت ثبت شده در حوزه کارگری و کارفرمایی و تعداد افراد بهرمند از مقرری بیمه بیکاری نشان می‌دهد افزایش حداقل دستمزد نه تنها باعث تعدیل نیروی کار نشده بلکه با تدابیر اتخاذ شده این رقم نسبت به سال های گذشته کاهش نیز یافته است.

وی در ادامه با عنوان اینکه ۴۷ درصد از جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی است گفت: در حال  حاضر تعداد بیمه شدگان اصلی و تبعی استان اردبیل بیش از ۶۰۰ هزار نفر است که نزدیک به نیمی از جمعیت استان را شامل می شود.

ضرورت ارتقاء خدمات وزارت کار

در ادامه این جلسه «سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدی اصل» با تاکید بر ضرورت تعامل بیشتر دستگاه های اجرایی در راستای بهبود خدمات رسانی به مردم گفت: با توجه به گستره مخاطبین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضروری است ارتقا خدمات و ارائه خدمات شایسته بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش اقتصاد کشور است و برای تحقق این امر مهم و خطیر باید همگان تلاش کنیم.

فرمانده سپاه حضرت عباس علیه السلام استان اردبیل تصریح کرد: بسیج به عنوان پاره تن مردم در تمام شرایط سخت و دشوار کشور در کنار مردم است و خدمت‌گزاری به ولی نعمتان انقلاب را افتخاری بزرگ می‌داند.

وی گفت: دشمن هیچ‌گاه دست از دشمنی خود با ما بر نمی‌دارد و در هشت سال دفاع مقدس با جنگ نظامی همه فشارهای خود را تحمیل کرده و اکنون با جنگ نرم و جنگ اقتصادی می‌خواهند مردم را در فشار قرار دهند.

محمدی اصل تاکید کرد: مردم‌یاری و مردم‌داری از اولویت‌های اصلی بسیج و سپاه بوده و بسیج با تمام وجود در خدمت مردم است.

کد خبر: 51171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =