کاهش زمان رسیدگی به نسخ سرپایی/ رسیدگی به ۵۳ میلیون نسخه در سال گذشته

سرپرست معاون خرید راهبردی اداره‌کل درمان تامین‌اجتماعی استان تهران ضمن ارائه آماری از روند رسیدگی به اسنادپزشکی در استان تهران، اعلام کرد که براساس استانداردهای موجود، مدت زمان رسیدگی و آماده‌سازی اسناد جهت پرداخت در بخش بستری سه ماه و در بخش سرپایی دوماه است که هم اکنون این استاندارد در مدیریت درمان استان تهران رعایت می‌شود؛ البته با توجه به مکانیزه شدن نسخ، زمان رسیدگی به نسخ سرپایی کاهش یافته است.

دکتر کامران اصغری در گفت‌وگوبا آتیه آنلاین، با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی با ارائه پوشش جامع‌ترنسبت به سایر بیمه‌های پایه از جایگاه مناسبی برخوردار است اظهار کرد: از جمله خدمات قابل توجه سازمان در بخش درمان می‌توان به ارائه خدمات رایگان در مراکز ملکی، حذف فرانشیز ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان بالای ۶۵ سال و یا بخشودگی فرانشیز در شهرستان‌هایی که سازمان فاقد مراکز ملکی است اشاره کرد.

وی افزود: لازم به توضیح است تنها در سال ۱۴۰۰ اداره کل درمان استان تهران مبلغ ۱۱۱۳۵۶۱۲۷ میلیون ریال در بخش درمان مستقیم و غیر مستقیم هزینه کرده است.

سرپرست معاون خرید راهبردی اداره‌کل درمان تامین‌اجتماعی استان تهران با بیان اینکه درحال حاضر حدود ۷۱۰۰ مرکز طرف قرارداد مدیریت درمان استان تهران هستند که در مقایسه با سال گذشته کاهشی نداشته است گفت: البته در مجموع با توجه به انتقال آمار پزشکان از مطب مستقل به سمت مراکز درمانگاهی، آمار مطب‌ها کاهش داشته است.

اصغری افزود: در پایان سال ۱۴۰۰ در بخش سرپایی حدود ۵۳ میلیون نسخه به مبلغ ۳۷۸۴۷۶۱۴ میلیون ریال ودر بخش بستری ۷۵۱ هزار و ۱۶۱ پرونده و به مبلغ ۳۱۷۶۸۰۰۰ میلیون ریال رسیدگی و پرداخت شد.

وی درباره اجرای نسخه‌نویسی الکترونیک و تاثیر آن بر عقد قرارداد با پزشکان اظهار کرد: پیرامون پرداخت نسخ الکترونیک براساس دستورالعمل‌ها، به صورت علی‌الحساب یک پرداختی حداکثر تا نیمه ماه بعد انجام داریم و تسویه کامل مطالبات اعم از نسخ الکترونیکی و کاغذی با تاخیر همراه بوده است. این تاخیر در اسناد بخش سرپایی حدود پنج ماه و در بخش بستری حدود چهارماه است.  

سرپرست معاون خرید راهبردی اداره‌کل درمان تامین‌اجتماعی استان تهران درباره مدت زمان رسیدگی به اسناد پزشکی نیز گفت: براساس استانداردهای موجود، مدت زمان رسیدگی و آماده‌سازی اسناد جهت پرداخت در بخش بستری سه ماه و در بخش سرپایی دوماه است که هم اکنون این استاندارد در مدیریت درمان استان تهران رعایت می‌شود. البته با توجه به مکانیزه شدن نسخ، زمان رسیدگی به نسخ سرپایی کاهش یافته است.

اصغری ادامه داد: هرچند باتوجه به شیوع اومیکرون از شهریورتا پایان دی ماه ۱۴۰۰ انباشت پرونده‌ها در بخش خسارت متفرقه موجب تاخیر در رسیدگی و پرداخت اسناد شد. لیکن با همت کارکنان آن واحد هم‌اکنون بخشی از تاخیر جبران شده است و به نسبت استاندارد دو ماه تاخیر در پرداخت اسناد خسارت متفرقه وجود دارد که امید است آن نیز حداکثر تا پایان تیرماه سال جاری جبران شود.

وی پیرامون پوشش بیمه درمان ناباروری و همچنین بیماری‌های خاص گفت: اسناد مربوط به پرونده‌های نازایی، به‌روز رسیدگی می‌شود. تمام هزینه‌های بیماران خاص اعم از تالاسمی، هموفیلی و دیالیز نیز بر اساس ضوابط و مقررات به صورت ۱۰۰ درصد پرداخت می‌شود.

سرپرست معاون خرید راهبردی اداره‌کل درمان تامین‌اجتماعی استان تهران ادامه داد: در دوران اپیدمی کرونا نیز هزینه‌های مربوط به پزشک، دارو، پارکلینیک، (سرپایی) بستری و بستری موقتِ (بیمارستانی) بیماران کرونایی در تعهد سازمان بود و طبق ضوابط ابلاغی از سوی شورای عالی بیمه و ستاد مرکزی سازمان نسبت به ارائه خدمت به صورت جامع به بیمه‌شدگان سازمان اقدام شده است.

کد خبر: 51523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =