پیوستن تمام درمانگران خوزستانی به نسخه الکترونیک

مدیردرمان تامین اجتماعی استان خوزستان درباره وضعیت اجرای نسخه نویسی الکترونیک در این استان گفت: سامانه نسخه الکترونیک تأمین اجتماعی تمام متقاضیان فعالیت را ثبت نام کرده و در حال حاضر حدود ۴۵۰۰ پزشک، دندانپزشک و ماما بر روی سامانه ep فعالیت دارند که شامل کلیه درمانگران طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد است.

امیرحسین بنی‌احمد در گفت‌وگو با آتیه آنلاین، با بیان اینکه در حال حاضر ۲۴۰۰ مرکز درمانی طرف قرارداد داریم اظهار کرد: برای جمعیت سه میلیون و ۲۶ هزار و ۷۷۵ نفری بیمه شدگان استان، حدود ۱۰۰۰ مرکز در اهواز داریم و پس از آن به ترتیب بالاترین آمار مراکز طرف قرارداد در شهرهای دزفول  با حدود ۲۵۰، بهبهان با ۱۷۰، آبادان ۱۲۰، شوشتر ۸۶ و ماهشهر با ۸۰ مرکز واقع شده‌اند.

وی درباره وضعیت اجرای نسخه نویسی الکترونیک نیز توضیح داد و گفت: سامانه نسخه الکترونیک تأمین اجتماعی تمام متقاضیان فعالیت را ثبت نام کرده و در حال حاضر حدود ۴۵۰۰ پزشک، دندانپزشک و ماما بر روی سامانه ep فعالیت دارند که شامل کلیه درمانگران طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد است.

مدیردرمان تأمین اجتماعی استان خوزستان آماری از مراکز طرف قرارداد استان ارائه و اظهار کرد: حدود ۶۸۰ مرکز شامل پزشک عمومی، متخصص، فوق تخصص، دندانپزشک و روانپزشک، حدود ۶۵۰ داروخانه، ۸۲۰ مرکز پاراکلینیک و ۱۵۲ درمانگاه طرف قرارداد مشغول فعالیت هستند و در بخش بستری نیز با ۶۰ مرکز طرف قرارداد هستیم.

بنی‌احمد افزود: همه مراکزی که به صورت کامل فعالیت الکترونیک دارند، در پذیرش اسناد نیازی به مراجعه به استان و طی مراحل پذیرش و تحویل سند ندارند که این موضوع به ویژه برای مراکز شهرستان حائز اهمیت است گفت: به این ترتیب روند رسیدگی و پراخت اسناد با سرعت قابل توجهی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ضوابط قرارداد الکترونیک و عادی تفاوتی با یکدیگر ندارند گفت: ولی روند رسیدگی و پذیرش اسناد و پرداخت مطالبات در فرایند الکترونیک تسریع می‌شود.

مدیردرمان تأمین اجتماعی استان خوزستان درباره اقدامات این استان برای کنترل و درمان اپیدمی کرونا گفت: سازمان تأمین اجتماعی در ایام کرونا در راستای تسهیل و دریافت خدمات، مقررات کلی پرداخت اسناد را برای کمک به بیمه شدگان را تغییر داد و فرانشیز را کاهش داد. قواعد تعیین شده از جمله پرداخت هزینه داروهای گرانقیمت درمان کرونا در اورژانس و در دوره‌های پیک بیماری کمک بزرگی به روند پذیرش و دریافت خدمات کرد.

بنی‌احمد افزود: این در حالی است که بیماران در شرایط عادی تحت نظر باید ۳۰ درصد فرانشیز را پرداخت می‌کردند. همچنین برخی داروهای خاص و گرانقیمت تحت پوشش بیمه‌ای قرار گرفت.

وی با بیان اینکه اجرای طرح حمایت مالی نیز از اسفند ۹۹ ابلاغ شد و جریان پذیرش بیماران و دریافت خدمات در بخش بستری را تسهیل کرد گفت: در این طرح سازمان تأمین اجتماعی در شهرهای فاقد بیمارستان ملکی کلیه هزینه‌های بستری بیماران را در مراکز بیمارستانی دانشگاهی بر عهده دارد و بیمه شدگان با فرانشیز صفر بستری و خدمات دریافت می‌کنند. همچنین در شهرهای دارای بیمارستان ملکی نیز برای افراد بالای ۶۵ سال همین تسهیلات ارائه می‌شود.

کد خبر: 51593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =