امیکرون با سرماخوردگی اشتباه نشود

رئیس انجمن علمی پزشکان کودکان ایران در آستانه ورود کودکان به مدارس، ضمن تشریح نشانه‌های ابتلا به امیکرون، تاکید کرد که افراد مبتلا باید پنج روز در خانه قرنطینه شوند؛ اما برخی‌ها این علائم را با سرماخوردگی اشتباه گرفته و بدون رعایت موازین بهداشتی، سبب انتقال ویروس می‌شوند.

دکتر منصور بهرامی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه مهمترین نشانه‌های ابتلا به امیکرون شامل عطسه، ‌ آبریزش بینی، تب خفیف، گلودرد، گاهی گرفتگی صدا و بعضا اسهال است، افزود: در شرایط کنونی هر فردی که با این علائم به کلینیک‌های اطفال مراجعه کند، تشخیص بیماری کرونا داده می‌شود؛ مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.

وی اظهار کرد:‌ این درحالی است که بسیاری از مردم با مشاهده این علائم تصور می‌کنند دچار سرماخوردگی شده‌اند و با عدم مراعات موازین بهداشتی، سبب انتقال ویروس می‌شوند.

متخصص بیماری‌های کودکان گفت: درمان کرونای امیکرون مانند درمان سرماخوردگی بوده و نیازبه تجویز آنتی‌بیوتیک ندارد؛ درمان اختصاصی آن استراحت، مصرف مایعات ولرم و غذای مقوی است.

بهرامی تصریح کرد: مدت استراحت این بیماری ۵ روز است و پس از آن نیز باید بیمار به مدت ۵ روز از ماسک استفاده کند و چنانچه کودک تحمل استفاده از ماسک را نداشته باشد، باید به مدت ۱۰ روز در خانه قرنطینه شود.

تصورات غلط تغذیه

وی با تاکید بر مصرف غذاهای مقوی هنگام بیماری کودکان، افزود: تغذیه این دوران مانند زمان عادی است؛ اما برخی باورهای غلط وجود دارد که پرهیز از مصرف شیر هنگام تب از جمله آن است؛ باید گفت این مسائل امروزه تغییر کرده و هرچقدر هم که کودک تب داشته باشد، باید غذای مقوی مصرف کند.

رئیس انجمن علمی پزشکان کودکان ایران، اظهار کرد: مصرف شیر برای هیچ‌یک از بیماری‌ها از جمله تب منعی ندارد و ماست، شیر و لبنیات برای بدن مفید است و در نتیجه توصیه می‌شود، هنگام بیماری کودکان، تغذیه آن‌ها با برنامه عادی زندگی و شرایط جسمانی کودک، متناسب باشد و نیازی به پرهیز غذایی وجود ندارد. تنها تاکید، مصرف غذاهای مناسب برای تقویت بنیه کودکان است.

کد خبر: 53584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =