بهترین کیفیت درمان با کمترین نیروی انسانی تحقق می‌یابد

سرپرست پلی‌کلینیک تامین‌اجتماعی حکیم هیدجی زنجان، خدمات این مرکز را با استقبال مردم این شهر و ساکنان شهرها و روستاهای اطراف مواجه دانست که این خدمات در دو شیفت صبح و بعدازظهر تنها از سوی ۳۶ تن از نیروی کادر درمان ارائه می‌شود و به این ترتیب با کمترین نیروی انسانی، بهترین کیفیت درمان در اختیار مراجعه کننده‌ها قرار می‌گیرد.  

دکتر عذرا پزشکی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه این مرکز از درمانگاه‌های عمومی و تخصصی تشکیل شده است، افزود: در حوزه تخصصی، بیماران می‌توانند از خدمات داخلی، کودکان، زنان‌وزایمان، ارولوژی، ارتوپدی، «دیابت و فشارخون»، دندانپزشکی و مامایی بهره‌مند شوند. همچنین پزشکان عمومی نیز در درمانگاه‌های عمومی، بسیاری از بیماران را پذیرش می‌کنند.

وی اظهار کرد: خدمات پاراکلینیک این مرکز نیز از واحدهای آزمایشگاه، خدمات پرستاری، رادیولوژی و داروخانه تشکیل شده است.

سرپرست پلی‌کلینیک تامین‌اجتماعی حکیم هیدجی زنجان با اشاره به جایگاه این مرکز درمانی در بین بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی، گفت: با توجه به دو شیفته بودن فعالیت این مرکز و امکانات موجود، میزان استقبال از خدمات این پلی‌کلینیک بسیار چشمگیر است.

پزشکی تصریح کرد: به نحوی که علاوه بر مردم زنجان، بسیاری از ساکنان شهرها و روستاهای اطراف، برای دسترسی به خدمات درمانی، این پلی‌کلینیک را انتخاب خود قرار داده‌اند. از منظر آماری، می‌توان گفت در سال ۱۴۰۰ به طور میانگین ۱۳۱ هزار و ۴۳۷ نفر از خدمات این مرکز بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: این خدمت‌رسانی درحالی انجام می‌شود که تعداد کل نیروی انسانی این پلی‌کلینیک را ۵۶ نفر تشکیل می‌دهد که از این میزان ۳۶ نفر را کادر درمان، ۱۰ نفر را کادر اداری و ۱۰ نفر را پزشک مهمان تشکیل می‌دهد.

سرپرست پلی‌کلینیک تامین‌اجتماعی حکیم هیدجی زنجان، افزود: هرچند تاکنون این میزان نیروی انسانی به نحو احسن توانسته‌اند پاسخگوی نیازهای بیمه‌شدگان در حوزه درمان باشند، اما برای ارائه بهتر خدمات و افزایش کیفیت، نیازمند آن هستیم تا کارکنان این مرکز چه در حوزه کلینیک و نیز اداری افزایش یابد. درحال حاضر نیازمند جذب یک پزشک عمومی، یک متخصص داخلی و یک داروساز در شیفت عصر هستیم؛ همچنین همکاری یک منشی پزشک نیز ضروری است.

پزشکی با اشاره به اقدامات انجام شده برای رفع کمبود نیروی انسانی، اظهار کرد: برای استخدام پزشک، درخواست لازم به مدیریت درمان استان ارائه شده است و از طرفی با دعوت از پزشکان مهمان در مواردی نسبت به رفع این کمبود، اقدام کرده‌ایم.

وی گفت: جذب نیروی انسانی از مواردی است که همواره از سوی این مرکز پی‌گیری می‌شود؛ ‌ زیرا یکی از اهداف راهبردی این پلی‌کلینیک را تلاش برای ایجاد رضایت‌مندی حداکثری مراجعه کننده‌ها تشکیل می‌دهد. برای این منظور درنظر است تا فضای فیزیکی پلی‌کلینیک نیز تعمیرات اساسی شود تا مراجعه‌کننده‌ها در ساعات حضور در این پلی‌کلینیک با آرامش خدمات خود را دریافت کنند.

سرپرست پلی‌کلینیک تامین‌اجتماعی حکیم هیدجی زنجان، تصریح کرد: همچنین با توجه به استقبال مراجعه کننده‌ها از خدمات دندانپزشکی، درنظر است تا خدمات این واحد در شیفت عصر نیز فعال شود. فعال کردن کلینیک داخلی و اطفال نیز به صورت همه‌روزه از دیگر برنامه‌های آینده این مرکز را تشکیل می‌دهد.

کد خبر: 56079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =