بیمارستان ۶۴ تختخوابی کومله لنگرود یک ماه دیگر افتتاح می‌شود

مدیر درمان تامین اجتماعی استان گیلان گزارشی از وضعیت پیشرفت پروژه های عمرانی، روند ساخت و سازها و تجهیز مراکز درمانی در این استان ارائه داد و گفت که بیمارستان جدید ۶۴ تختخوابی در شهرستان کومله لنگرود در دهه مبارک فجر افتتاح خواهد شد.

دکتر حسین ابراهیمی در گفتگو با آتیه آنلاین، با بیان اینکه هم اکنون مهمترین پروژه ملکی درحال اجرای ما ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی در شهرستان کومله لنگرود است افزود: این بیمارستان به عنوان دومین بیمارستان تامین اجتماعی استان ساخته خواهد شد. درباره زمان راه‌اندازی و افتتاح این پروژه هم باید گفت که هم‌اکنون در مرحله جذب نیرو قرار داریم و افتتاحیه در دهه مبارک فجر خواهد بود.

مدیردرمان تامین اجتماعی استان گیلان با بیان اینکه از جمله پروژه‌های درحال ساخت دیگر هتلینگ بخش یک و چهار، بازسازی اتاق عمل، استانداردسازی بخش NICU و استاندارد سازی رختشوی‌خانه بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) رشت است اضافه کرد: البته چندین پروژه در مرحله طراحی ونقشه داریم که از جمله آنها می‌توان به بازسازی بخش اورژانس، بلوک زایمان، ارتقای سلامت غذایی و توسعه آشپزخانه و سیستم تهویه کامل بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص)، پروژه بازسازی درمانگاه منجیل و فومن اشاره کرد. طراحی پلی‌کلینیک لاهیجان نیز انجام شده و امسال کلنگ آن به زمین زده خواهد شد.

او به شروع ساخت اورژانس و آنژیوگرافی - جراحی قلب بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) که مجوزهای لازم برای آن کسب شده است نیز اشاره و گفت: روی هم رفته تا کنون بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان توسط سازمان تامین اجتماعی برای ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی لنگرود هزینه شده است.

مدیردرمان تامین اجتماعی استان گیلان ادامه داد: برای پروژه‌های در حال اجرای دیگر نیز بالغ بر ۵۵ میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده که هم اکنون بیش از ۶۰ درصد این اعتبار هزینه شده است اظهار کرد: با راه‌اندازی بیمارستان کومله لنگرود به زودی ۶۴ تخت به آمار تخت‌های بستری استان اضافه خواهد شد.

ابراهیمی با بیان اینکه البته مجوز توسعه تخت‌های بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت از ۲۰۰ به ۳۰۰ تخت از وزارت بهداشت دریافت شده است اضافه کرد: در تلاش هستیم به زودی کلنگ آغاز به کار این پروژه به زمین زده شود.

وی درباره تاثیر این پروژه‌ها در سبک شدن بار درمان گفت: با راه‌اندازی بیمارستان ۶۴ تختخوابی کومله لنگرود بیماران تامین اجتماعی شرق استان دیگر نیازی نخواهند داشت تا برای درمان خود به مرکز استان مراجعه کنند، یا اینکه با افتتاح رادیولوژی پلی‌کلینیک تخصصی انزلی عکس دندان (opg) و سایر رادیوگرافی‌ها در همان شهر انجام خواهد گرفت.

مدیردرمان تامین اجتماعی استان گیلان افزود: همچنین با راه‌اندازی ویزیت‌های تخصصی در مراکز درمانی شهرستان‌های استان، نیاز به ویزیت پزشکان متخصص در آن منطقه به حداقل خواهد رسید. درمجموع پروژه‌های توسعه‌ای با هدف ارتقای کیفیت ارائه خدمات درمانی و افزایش رضایتمندی بیمه شدگان انجام می‌شود.

ابراهیمی درباره تعداد مراکز درمانی فرسوده این استان گفت: هم اکنون پلی کلینیک تخصصی شماره یک رشت به عنوان یکی از بزرگترین و شلوغ ترین مراکز درمانی تامین اجتماعی از لحاظ پذیرش بیمار و کلینیک تخصصی لاهیجان و مرکز درمانی اسالم به عنوان قدیمی‌ترین مراکز درمانی تامین اجتماعی در استان مشغول ارائه خدمت هستند فرسوده‌اند.

وی ادامه داد: برای مرکز درمانی لاهیجان مصوبه ساخت درمانگاه به یک پلی‌کلینیک تخصصی دریافت شده و در مراحل طراحی و اجراست. برنامه اصلاحی برای تمامی درمانگاه‌ها از جمله درمانگاه‌های فرسوده تهیه شده و برای کوتاه‌مدت نیز برنامه درحال اجراست.

مدیردرمان تامین اجتماعی استان گیلان درباره مراکز نوسازی شده نیز گفت: ساختمان جدید پلی‌کلینیک تخصصی انزلی در دو طبقه روی همکف با زیر بنای ۲۴۵۰ متر مربع در سال گذشته ساخته شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. همچنین در شهر آستانه اشرفیه نیز مرکز درمانی مشترک با ساختمان شعبه در سه طبقه روی همکف با زیربنای ۳۶۴۰ متر مربع در سال گذشته ساخته و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

ابراهیمی همچنین پیرامون نوسازی تجهیزات مراکز درمانی اضافه کرد: طی یک سال گذشته با اعتباری نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان تجهیزات مراکز درمانی و بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت نوسازی شدند. از مهمترین تجهیزات خریداری شده می‌توان به خرید پیشرفته‌ترین دستگاه RT-PCR دنیا با قابلیت انجام آزمایش PCR در پلی کلینیک تخصصی شماره یک رشت، خرید پیشرفته‌ترین تجهیزات چشم‌پزشکی، خرید برترین و به‌روزترین سیستم کامل آرتروسکوپی دنیا و ... اشاره کرد.

او درباره ایمنی سازه بیمارستان‌ها گفت: بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت در حال حاضر به عنوان تنها بیمارستان تامین اجتماعی استان مجهز به پله‌های اضطراری و سیستم‌های اعلام حریق بوده و در ورودی تمامی بخش‌های بیمارستان درهای ضد حریق نصب شده است.

مدیردرمان تامین اجتماعی استان گیلان افزود:‌ واحدهای ویژه مانند اتاق‌های سرور و بایگانی مدارک پزشکی دارای سیستم اطفای حریق اتوماتیک هستند. استحکام ساختمان نیز از جنبه ایمنی و مقاومت در برابر زلزله به صورت مستمر مورد پایش قرار می‌گیرد. ضمنا در راستای ارتقای وضعیت ایمنی و بهداشتی بیمارستان دستگاه جدید امحای پسماند و همچنین دومین دستگاه اکسیژن‌ساز با حجم ۶۰۰ لیتر نصب و راه‌اندازی شده است.

ابراهیمی در خاتمه درباره زمان تقریبی بهره‌برداری از پروژه‌ها گفت:‌ بیمارستان کومله لنگرود به‌زودی پس از اتمام مراحل مصاحبه و گزینش نیروهای برتر که در آزمون کتبی مهرماه شرکت کردند، آغاز به کار خواهد کرد و الباقی پروژه‌ها با توجه به زمان طراحی و برگزاری مناقصه پایان خواهد یافت که طبق برنامه تنظیمی انتظار داریم پروژه‌های اجرایی تا قبل از اتمام سال به پایان برسند.

کد خبر: 56766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =