تقابل برخی آیین‌نامه‌ها با سیاست « فرزندآوری »

رییس امور اداری بیمارستان لبافی نژاد گفت: همواره به فرزندآوری در راستای اجرای سیاست‌های جمعیتی تاکید می‌شود اما در عمل با باردارشدن شاغلان، نه تنها خود همکاران مجموعه با مشکلاتی مواجه می‌شوند بلکه به جهت کمبود نیرو مراکز درمانی با چالش‌های جدی روبرو می‌شوند.

به گزارش خبرنگار آتیه‌آنلاین، سهام غزی در نشست هم‌اندیشی مشاور امور زنان وخانواده مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با کارکنان این بیمارستان گفت: ۶۰ درصد نیروهای بیمارستان را زنان تشکیل می‌دهند، زمانی که نیرو یا نیروهایی همزمان در یک بخش باردار و به مرخصی استعلاجی و زایمان می‌روند مشکلات ما در داخل بخش‌ها دو چندان می‌شود.

غزی بر لزوم تایید آیین نامه‌های مرتبط با حوزه زنان توسط مشاور امور زنان مدیر عامل سازمان تاکید کرد و ادامه داد: تابستان سال جاری آیین‌نامه‌ای ابلاغ شده که مدت ۹ ماه بارداری برای دریافت ارتقاء رتبه لحاظ نشود. با توجه به اینکه هر سه سال یکبار رتبه‌بندی صورت می‌گیرد در صورت اجرای این آیین‌نامه، مثلا یک همکار ما با ۱۲ سال سابقه و دو زایمان باید ۱۸ ماه دیرتر به ارتقاء رتبه دست پیدا کند. بنابراین در جهت جلوگیری از احجاف به زنان شاغل از مشاور امور زنان درخواست می‌شود که پیگیر ملغی این آیین‌نامه باشند.

او با اشاره به لزوم مدنظر قرار دادن نیروهای جایگزین برای دوران بارداری و پس از زایمان در مراکز درمانی افزود: نیروهای جوان در مراکز باید بتواند از فرصت‌های پیش روی زندگی خود برای فرزندآوری اقدام کنند و سازمان تامین اجتماعی و به تبع آن مراکز درمانی باید با حمایت و مراعات بیشتر زنان شاغل، آنها را از فرصت فرزندآوری محروم نکنند.

غزی با اشاره به ضروت اصلاح روند جذب و استخدام در سازمان تامین اجتماعی، افزود: همزمان با خروج نیروها در سازمان تامین اجتماعی باید افرادی جایگزین شوند که متاسفانه در حال حاضر فرایند جذب به شکل نادرستی در جریان است. شاغلان در سازمان که بازنشسته می‌شوند تامین اجتماعی معمولا پس از گذشت دو سال، با برآورد نیروهای خروجی، نسبت به برگزاری آزمون استخدامی اقدام می‌کند. این مساله است.

او فرایند نادرست استخدام را یکی از دلایل اصلی کمبود نیرو در مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی خواند و گفت: باید برای جذب نیروی متناسب با تعداد خروجی‌ها تدبیر شود که در سایه کمبود و یا بعضا خستگی مفرط نیروها، روند ارایه خدمات کیفی به بیمه‌شدگان دچار تعلیق نشود.

این رییس امور اداری یکی از بیمارستان‌های سازمان تامین اجتماعی کاهش دستمزد و مزایای انگیزشی را در دوران بارداری را مانع فرزندآوری خواند و افزود: ارجاع پرونده اداری زنان شاغل باردار به کمیسیون پزشکی، قطع پرداخت دستمزد و مزایای انگیزشی در تقابل با سیاست حمایت از خانواده و فرزندآوری است و باید در این خصوص بازنگری و اصلاحاتی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار آتیه‌آنلاین، شکیبا محبی‌تبار، مشاور امور زنان و خانواده مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی امروز (پنجم بهمن ماه) ضمن بازدید از بیمارستان لبافی‌نژاد با رییس، کادر پرستاری و اداری این بیمارستان به گفت‌وگو نشست.

کد خبر: 57360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =