آموزش رایگان افراد معلول زیر پوشش بهزیستی البرز کلید خورد

بهزاد غفاری، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای البرز گفت: در راستای ارتقای مهارت و توانمندسازی افراد معلول و اعضای خانواده آنها ارائه آموزش رایگان فنی و حرفه‌ای در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز، غفاری افزود: در راستای ارتقای مهارت و توانمندسازی افراد معلول و اعضای خانواده آنان، ارائه آموزش رایگان فنی و حرفه‌ای در دستور کار اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قرار گرفت.

او بیان کرد: با عنایت به اینکه معلولین به واسطه نداشتن مهارت‌های حرفه‌ای، مددجویی و عدم تأمین منابع مالی برای امرار معاش و گذران زندگی خود و اعضای خانواده، بیشتر از سایر افراد جامعه در معرض انواع آسیب‌های فردی و اجتماعی قرار می‌گیرند.

از این رو بر اساس سیاست‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در راستای اجرای طرح نذر مهارتی، با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حوزه مهارت آموزی افراد معلول معرفی شده از اداره کل بهزیستی استان، از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد استان در جهت ارتقای توان مهارتی افراد معلول و خانواده آنان به صورت رایگان بهره خواهیم برد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای البرز اضافه کرد: در این راستا، مشوق‌هایی از طریق ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زا به آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان البرز که در این طرح مشارکت دارند، در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: اعتقاد بر این است که افراد دارای معلولیت، از هوش و ذکاوت بسیار بالایی برخوردارند و به‌عنوان «سفیران مهارتی» الگویی برای سایر افراد محسوب می‌شوند؛ زیرا با غلبه بر محدودیت‌هایی خود، بسیار کارآمد ظاهر می‌شوند و یک فرد بسیار مفید و مؤثر برای جامعه خواهند بود.

غفاری با اشاره به اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کلید توانمندسازی و توانبخشی شغلی و حرفه‌ای معلولان است، گفت: کسب مهارت‌های متناسب با شرایط گروه هدف سازمان بهزیستی در ایجاد و پایداری اشتغال، حائز اهمیت بوده و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، تاکنون بیش از ١٠٠ استاندارد آموزشی و مهارتی ویژه افراد معلول تدوین کرده که نقش بسزایی در اشتغال آنان ایفا خواهد نمود.

کد خبر: 59216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =