ارز تجهیزات پزشکی ردیف‌دار شود

رئیس انجمن صنفی تولید کنندگان و وارد کنندگان تجهیزات پزشکی با اشاره به اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار ارز ترجیحی برای تجهیزات پزشکی گفت: برای تأمین به موقع ارز تجهیزات پزشکی، یک ستاد تشکیل شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از مهر، مجید روحی با اشاره به اهمیت تأمین تجهیزات پزشکی در حوزه سلامت، افزود: تجهیزات پزشکی در دو بخش تولید و واردات تأمین می‌شود.

وی با بیان این مطلب که میزان واردات در بخش‌های مختلف متفاوت است، ادامه داد: در بسیاری از موارد، ۱۰۰ درصد تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور را در داخل تولید می‌کنیم.

روحی گفت: همچنین بخشی از تجهیزات بیمارستانی، اتاق عمل، آی سی یو، سی سی یو و تصویربرداری، در داخل کشور تولید می‌شود.

وی افزود: تجهیزات پزشکی به دو بخش تجهیزات سرمایه‌ای و کالاهای مصرفی تقسیم می‌شود.

روحی با اشاره به اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار ارز ترجیحی برای تجهیزات پزشکی و داروهای گران قیمت، گفت: موضوع تأمین بودجه آن از سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی، خیلی مهم است. زیرا، یکی از چالش‌های حوزه تولید و واردات تجهیزات پزشکی، تأمین به موقع ارز مورد نیاز این بخش‌ها بوده است.

وی ادامه داد: بحث ما این است که چه میزان ارز قرار است به تولید کشور کمک شود، به خصوص کالاها و تجهیزاتی که هنوز تحریم هستیم و مشکل واردات داریم. زمان تحویل تأمین کنندگان در کل دنیا الان بسیار افزایش پیدا کرده، تورم جهانی را داریم.

روحی گفت: خواسته ما این است که ارز را ردیف دار کنند، بخش تولید را با انجمن تولید کنندگان مشخص کنند و خود تولید کنندگان و تشکل‌های مربوطه به یک جمع بندی برسند.

وی افزود: پیشنهاد من این است که یک ستاد تشکیل شود که تجهیزات پزشکی را به موقع بتوانیم تأمین کنیم.

کد خبر: 59336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =