کسب رتبه دوم کشوری در تحقق تعهد اشتغال در سمنان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان از کسب رتبه دوم کشوری این استان در تحقق تعهد اشتغال، طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، جعفر کاشانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان ضمن تبریک هفته کارگر گفت: استان سمنان سال گذشته در زمینه تحقق تعهد اشتغال، رتبه دوم کشوری را از آن خود کرد و موفق به تحقق تعهد اشتغال؛ در بخش دولتی هشت درصد، در بخش خصوصی ۱۴۶ درصد و در مجموع ۱۵۴ درصد شد.

وی افزود: در زمستان ۱۴۰۱ بعد از ۱۸ سال نرخ بیکاری استان سمنان به پنج و هفت دهم درصد رسید و سمنان جزء استان برتر در کاهش نرخ بیکاری شد و کاهش نرخ بیکاری، نشان از اشتغالزایی و پویایی اقتصاد و ارتقاء فرهنگ کار در استان دارد.

کاشانی گفت: امسال تعهد اشتغال استان سمنان بالاتر از سال گذشته است و تلاش می‌شود در سال ۱۴۰۲ نیز استان سمنان در زمینه تحقق اشتغال عملکرد خوب و مطلوبی داشته باشد.

وی از استان سمنان به عنوان مهد تعاون کشور یاد کرد و گفت: تنها تعاونی دانش بنیانی که سال گذشته در کشور به عنوان نمونه معرفی شد از استان سمنان بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان بیان کرد: استان سمنان در سال گذشته سه شرکت تعاونی برتر ملی داشت که توسط رئیس دولت در جشنواره تعاونی برتر کشور از آنها تجلیل شد.

کد خبر: 59970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =