رشد ۲۶ درصدی بازرسی کارگاه‌های مشمول قانون‌ تامین‌اجتماعی در قم

مدیرکل تامین‌اجتماعی قم گفت: در یک سال گذشته بیش از ۳۵ هزار بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون تامین اجتماعی در سطح استان انجام شد که از رشد ۲۶ درصدی برخوردار بوده‌است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از اداره کل تامین اجتماعی قم، محمد عاشوری با اعلام این مطلب گفت: این تعداد بازرسی علاوه بر بازرسی‌های کارگران ساختمانی، قالیبافان و بازرسی‌های تحقیقی است که صورت می‌پذیرد.

وی با تاکید بر لزوم دقت در بازرسی‌ها، اضافه کرد: بازرسی از کارگاه‌ها و صنوف باید با استناد به مدارک و به گونه‌ای باشد که حق‌وحقوق هیچ کارگر و یا کارفرمایی پایمال نشود.

مدیرکل تامین‌اجتماعی قم با تاکید بر این‌ که مشاوره صحیح به کارفرمایان در حین بازرسی بخشی از وظایف بازرسان تامین‌اجتماعی است، ادامه داد: سازمان تامین‌اجتماعی با حفظ حقوق قانونی کارگران و کارفرمایان در راستای توسعه اشتغال پایدار در جامعه حرکت می‌کند.

عاشوری با بیان اینکه با بازرسی صحیح و همراه با دقت می‌توان از تحمیل هزینه‌های اضافی جلوگیری کرد گفت: بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون تامین‌اجتماعی در راستای صیانت از حق‌وحقوق بیمه‌شده‌ها صورت می‌گیرد.

وی در خصوص کارگاه‌هایی که لیست حق بیمه خلاف ارسال می‌کنند، بیان کرد: ارسال لیست اشتباه و یا بیمه‌گریزی از جمله رفتارهای خلاف قانون بوده که در صورت مشاهده و اثبات برابر ماده ۹۷ قانون تامین اجتماعی با کارگاه متخلف برخورد خواهد شد.

تامین اجتماعی قم ۸۱۵ هزار و ۵۱۲ نفر را تحت پوشش دارد که از این تعداد ۳۰۷ هزار و ۷۱۹ نفر بیمه‌شده اصلی و ۵۸ هزار و ۸۴۲ نفر مستمری‌بگیر اصلی و سایر موارد بیمه‌ای را در این استان زیر چتر امیدآفرین خود قرار داده است.

خدمات‌رسانی به جامعه هدف تامین‌اجتماعی در قم از طریق چهار شعبه اصلی، ۲ شعبه اقماری و پنج واحد کارگزاری انجام می‌شود.

کد خبر: 60124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =