نشان تجاری موفق زمینه‌ساز رشد تولید و صادرات

حضور و استمرار فعالیت شرکت‌های مولد و تولیدات آنها در بازارهای بین‌المللی، علاوه بر ابزارهای فنی و تخصصی، مالی و نیروی انسانی، نیازمند «برندسازی» یا معرفی و برجسته‌سازی نشان تجاری است.

به گزارش آتیه آنلاین، در واقع چگونگی معرفی محصولات تولیدی که حاصل چرخه فعالیت تولید محصول شرکت‌ها و کارگاه‌ها است، به دلیل تاثیرگذاری بر شرایط کلی بازار ارائه محصولات، بخش قابل توجهی از میزان پذیرش تولیدات در بازار عرضه را مشخص می‌کند.

همچنین ذهنیت و تصویر شکل‌گرفته از محصول ارائه شده در ذهن مخاطبان، در کنار کیفیت، میزان در دسترس بودن، خدمات پس از فروش، توانمندی و ظرفیت تولید، به‌روزرسانی محصولات از نظر کارآمدی و نیاز بازار، ارتقاء توان رقابتی تولیدات را بازار مشخص می‌کند.

به عبارتی نوع معرفی محصولات در ترکیب با دیگر ابزارها و شاخص‌های تولیدی، زمینه حضور موفق و گسترده تولیدگران را در سطوح بازار داخلی و بین‌المللی تعیین خواهد کرد.

مزایای معرفی و تصویرسازی تولیدات برای شرکت‌ها

معرفی محصول، بازاریابی، رشد فروش تولیدات و ارائه خدمات، استمرار حضور در بازار فروش و توسعه کسب و کار را می‌توان بخشی از مزایای برندینگ یا همان معرفی و برجسته‌سازی نشان تجاری به شمار آورد که اثرات مثبت آن بر فعالیت‌های چرخه محصول تولیدی خاص را به دنبال دارد.

همینطور تقویت هویت سازمانی شرکت‌ها، پذیرش مخاطبان از طریق، ایجاد تمایز محصول در مقایسه با دیگر تولیدات، اعتمادسازی بین مشتریان، خلق وفاداری و استمرار ارتباط بین محصولات تولیدی و مخاطبان را باید از دیگر امتیازات برندسازی برای اقشار مولد و فعالیت‌عای تولیدی به حساب آورد.

تاثیر موفق بودن معرفی نشان تجاری در سهم‌گیری تولیدات شرکت‌ها در بازارهای داخلی و خارجی از دیگر مزایای توجه به موضوع برندسازی محصولات است که زمینه رشد سهم تولیدات در بازار عرضه و ایجاد مزیت رقابت‌پذیری بیشتر را در حوزه عرضه تولیدات فراهم خواهد کرد. در این شرایط، سهم بیشتر بازار ضرورت رشد و رونق تولید را برای شرکت‌ها به دنبال خواهد داشت و در واقع این مهم، تحقق بخشی از شعار سال در ارتباط با رشد تولید را محقق می‌کند.

گستردگی و تنوع فعالیت‌های تصویرساز نشان تجاری تولیدگران

از آنجا که برندسازی و معرفی تولیدات و نشان تجاری، اقدامات کسب‌وکارها برای ایجاد تصویر برجسته‌ از محصول و خدمات در ذهن مخاطبان محسوب می‌شود، شرکت‌ها با مقیاس‌های مختلف فعال در زمینه‌های گوناگون با توجه به ظرفیت‌های کمی و کیفی تولیدی، نیاز به فعالیت برندسازی در ابعاد متفاوت دارند.

به عبارتی شرکت‌های بزرگ، بسته نوع فعالیت تولیدی، توجه و تمرکز بیشتری نسبت به دیگر کارگاه‌ها در زمینه تبلیغات تجاری جهت شناسایی نام و نشان و محصولات تولیدی خود نیاز دارند.

ضرورت تنوع سبد تولیدات در کنار معرفی محصول و نشان تجاری

اصغر آهنی‌ها، فعال حوزه تولیدی و مدیرعامل شرکت آپادانا سرام در گفت‌وگو با آتیه آنلاین استمرار حضور در بازارهای داخلی و خارجی را ضرورت فعالیت‌های تولیدی دانست و بیان کرد: اثرگذاری در بازار ارائه محصولات تولیدی را باید از موارد مهم فعالیت‌های تولیدی صادرات‌محور به شمار آورد.

او با تاکید بر اینکه حضور فعالانه و موثر در بازارهای صادراتی به تنوع و حجم تولیدات بستگی دارد، افزود: با سبد تولید محصولات در سطح کم، امکان تاثیرگذاری و حضور ویژه در بازارهای داخلی و حتی صادراتی وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آپادانا سرام در ادامه با بیان اینکه در حوزه فعالیت‌های بخش تولید باید چالش‌های داخلی کارگاه‌ها را شناسایی و به دنبال ارائه سازوکار جهت حل آنها باشیم، توضیح داد: در حوزه فعالیت‌ها و اقدامات خارج از چارچوب چرخه تولید نیز حضور مستمر در بازارهای خارجی جهت صادر کردن محصولات باید مورد توجه داشت.

آهنی‌ها با تاکید بر ایجاد وابستگی کشورها به یکدیگر با بهره‌مندی از تبادلات اقتصاد، اضافه کرد: بخش عمده‌ای از تسهیل توسعه صادرات بین کشورها توسط، دولت‌ها صورت می‌گیرد و فعالیت‌های حوزه برندسازی توسط فعالان اقتصادی نیز به این فرایند کمک خواهد کرد.

این فعال و کارشناس حوزه تولید، همچنین با بیان اینکه در راستای تثبیت برندینگ به‌ویژه در حوزه صادرات، نیازمند زمان و سبد محصولات کافی هستیم، اضافه کرد: در واقع میزان تولید و فروش بالا در کنار فعالیت‌های حوزه معرفی نشان تجاری و محصولات، امکان تثبیت کالا برای فعالان حوزه تولید فراهم می‌شود.

کد خبر: 60747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =