طرح اشتغال باشگاه هزارنفری در اردبیل اجرا می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل از اجرای طرح اشتغال باشگاه هزارنفری در استان خبر داد و گفت: هدف از باشگاه هزارنفری، افزایش توان اشتغال واحدهای تولیدی در جذب هزار کارگر و کارمند است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، یاسر عبداللهی عابد، امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت در سالن کنفرانس اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل،‌ ضمن بیان اینکه آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی در استان نسبت به سال گذشته رشد ملموسی داشته است، گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در سال جاری و برای افزایش مهارت‌آموزی در استان باید هدف و برنامه پیشبردی داشته باشد.

عبداللهی ضمن قدردانی از تلاش‌ها و مقام‌های کسب شده توسط هفت نفر از مهارت‌آموزان در مسابقات ملی مهارت در کشور، ادامه داد: برای جذب مهارت‌آموزان در واحدهای تولیدی و همچنین پرداخت تسهیلات برای آنها جهت کارآفرینی حمایت‌هایی را خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه نسبت به سال گذشته میزان تقاضا برای اشتغال در کارخانجات با کاهش روبرو بوده است، افزود: برخی از شرکت‌ها در جذب نیروهای تخصصی از داخل استان با چالش و دغدغه مواجه هستند و از اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان انتظار می رود با احصاء نیازمندی‌های واحدهای تولیدی در تامین منابع انسانی متخصص و آموزش نیروهای ماهر و فنی اهتمام داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری به برگزاری بیش از یکصد جلسه ستاد تسهیل برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی با حضور مدیران واحدها اشاره کرد و گفت: استاندار اهتمام جدی بر حمایت از واحدهای تولیدی و تسهیل‌گری امر تولید و اشتغال در استان دارد.

عبداللهی بیان کرد: پیگیری‌های اساسی اشتغال در استان تا پایان سال ۱۴۰۳ با همکاری دستگاههای دولتی تدوین شده است که در این راستا باشگاه‌های هزار نفری یکی از طرح های پیشنهادی است.

وی بیان کرد: هدف از باشگاه هزار نفری افزایش توان اشتغال واحدهای تولیدی در جذب هزار کارگر و کارمند است و برخی از واحدهای تولیدی بزرگ در استان با ۷۰۰ الی ۸۰۰ نفر کارگر با حمایت‌های ویژه استانداری به هزار نفر اشتغال در قالب طرح باشگاه هزار نفری خواهند رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل در تشریح این طرح با اشاره به اینکه شرکت طنین پیک سبلان در تولید توپ‌های ورزشی در سطح کشور یکی از تأمین‌کننده‌های اساسی است و در تولید اسباب‌بازی برای کودکان به یکی از قطب‌های کشور تبدیل خواهد شد، افزود: با برنامه‌های پیشنهادی مالک این کارخانه تولیدی و حمایت استانداری و پرداخت تسهیلات مورد نیاز تا پایان سال ۱۴۰۴ بیش از چهارصد نفر دیگر در این شرکت به‌کارگیری خواهد شد.

عبداللهی عابد از ظرفیت‌های بالای ایجاد اشتغال و کارآفرینی در زراعت چوب و صنایع چوبی در استان اردبیل خبر داد و با اشاره به فعالیت دو واحد تولیدی بزرگ صنایع چوبی در استان گفت: هر دو واحد تولید صنایع چوبی در برنامه‌های حمایتی باشگاه هزار نفری استانداری قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه کارخانجات گروه خودورسازی مایوان و امیدفارمد در شهرک صنعتی شماره دو با پیگیری‌های استاندار اردبیل به چرخه تولید بازگشته‌اند، بیان کرد: شرکت حدید مبتکران در تولید خودورهای سنگین و کشنده در آینده برای استان نام آوری خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: شرکت‌های داروسازی و سرم‌سازی در اردبیل در سال‌های آتی آغاز به کار خواهند کرد و علاوه بر ایجاد اشتغال در استان، در این صنعت و در سطح کشور، استانمان حرفی برای گفتن خواهد داشت.

کد خبر: 60822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =