شرکت ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال گذشته چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در این استان شرکت کردند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، سید نورالله هدایت با بیان اینکه بالغ بر ۳٠٠ استاندارد شایستگی با محورهای مختلف توسط فنی و حرفه‌ای در استان کهگیلویه و بویراحمد اجرایی شد گفت: رسالت و مأموریت اصلی فنی و حرفه‌ای ارائه آموزش‌های محوری و مهارتی است.

وی با بیان اینکه فنی و حرفه‌ای استان در اجرای آموزش‌ها طی سال گذشته رتبه سوم را کسب کرد، بیان کرد: ۱۱ مرکز آموزشی با ۸٠ کارگاه آموزشی در استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می‌کنند و حدود ۱۳٠ آموزشگاه آزاد نیز در این استان فعال هستند.

هدایت با اشاره به تحقق سند برنامه در استان ادامه داد: ۵۶ درصد آموزش توسط بخش خصوصی اجرایی می‌شود.

وی از اجرای طرح «کهاد» با آموزش‌های دانشگاهی خبر داد و بیان کرد: به مدت ۵۴٠ ساعت آموزش‌ها محقق و گواهی مهارت با کد بین‌المللی اهدا می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پوشش مهارتی و توانمندسازی در چندین محور برای متقاضیان ارائه می‌شود، گفت: بیشترین آموزش‌های ارائه شده با ۷٠ درصد ظرفیت مربوط به فاز عملی است.

هدایت از پیگیری آموزش دوگانه یا مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی خبر داد و افزود: مزیت این مهم، آموزش در حین کار و کسب مهارت مطلوب برای ورود به بازار کار است و بالای ۸٠ درصد فراگیران آموزش دوگانه وارد بازار کار می‌شوند.

وی افزود: سال گذشته، بالغ بر ۲۵ هزار نفر دوره در آموزش‌های دو بخش دولتی و خصوصی محقق و افراد با چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در این دوره‌ها شرکت کردند. این مهم در خوشه‌های مختلف اجرایی شد.

هدایت با بیان اینکه در راستای مسئولیت‌های اجتماعی یک تفاهم‌نامه با وزارت نفت و استانداری منعقد و آموزش ۵٠٠ نفر هدفگذاری شد بیان کرد: طی دو سال باید ۵٠٠ نفر از جوانان بومی آموزش داده شوند که در فاز اول دو شهرستان با پوشش ۱۳٠ نفر زیر پوشش آموزش‌ها قرار گرفتند.

کد خبر: 60936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =