«سامانه اتاق هوشمند هتل» آماده پیاده‌سازی در مراکز اقامتی سازمان تامین اجتماعی است

مشاور مدیر عامل شرکت خدمات ماشینی در امور تحقیق و توسعه با اشاره به تولید سامانه کاملا دانش بنیان اتاق هوشمند هتل توسط این شرکت گفت: سامانه اتاق هوشمند انرجیک به پشتوانه تاکید مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، برای مجموعه هتل‌ها و مراکز اقامتی سازمان بروزرسانی و شخصی‌سازی شده و امیدواریم امکان اجرای این سامانه در این مجموعه‌های گردشگری تحت پوشش سازمان فراهم شود.

مجید فرهمند در نمایشگاه الکامپ در گفتگو با آتیه آنلاین در مرور عملکرد شرکت در این زمینه گفت: شرکت خدمات ماشینی تامین چند سالی است که پایه‌ریزی هوشمندسازی و اینترنت اشیا را در دستور کار قرار داده است. ابتدا روی سامانه‌های هوشمند ادارات (دولتی و سازمانی) به عنوان CMS کار کردیم.

مشاور مدیرعامل شرکت خدمات ماشینی تامین ادامه داد: طراحی و ایجاد سامانه و ساخت سخت‌افزارها، اپلیکیشن‌ها، تجهیزات به صورت یک محصول کاملا ایرانی تحقق پیدا کرد.

وی افزود: به ویژه در شرایط کنونی که محدودیت انرژی و برق در کشور وجود دارد این سامانه می‌تواند به مدیریت مصرف‌کنندگان برقی در سازمان تأمین اجتماعی و دیگر دستگاه‌های دولتی و خصوصی کمک چشمگیری کند.

فرهمند گفت: از طریق پنل و داشبورد مرکزی تمام مصرف‌کنندگان برقی در تمام شعبات و مراکز درمانی سازمان قابلیت اجرایی شدن دارد و مدیریت مصرف برق از این طریق قابل کنترل است. اما متاسفانه از این سامانه در مجموعه سازمان استقبال نشد.

او ادامه داد: با توجه به پتانسیل‌های موجود در حوزه خدمات هوشمندسازی در این شرکت مدیرعامل محترم سازمان، هوشمندسازی مراکز گسترده تحت پوشش سازمان را به مجموعه خدمات ماشینی پیشنهاد کرد.

فرهمند افزود: هتل‌های هما، شرکت‌های گردشگری، متجمع‌های اقامتی در استان‌های کشور ظرفیت‌های بالقوه بزرگی برای پیاده‌سازی سامانه‌های هوشمندسازی هستند.

مشاور مدیر عامل خدمات ماشینی در امور تحقیق و توسعه گفت: تجارب موجود در زمینه سامانه‌های هوشمند ساختمانی، این امکان را برای ما فراهم کرد که تغییراتی در دستاوردهای پیشین ایجاد کنیم که بتوانیم آنها را در مجتمع‌های اقامتی استفاده کنیم.
او افزود: هوشمندسازی اتاق‌های مجتمع‌های اقامتی یکی از فناوری‌هایی است که با بهره‌گیری از اینترنت اشیا، ارتباطات موثر و مفیدی را از طریق موبایل و شبکه اینترنت در اختیار گردشگر و صاحبان این صنعت می‌گذارد.

فرهمند در تشریح امکانات «سامانه اتاق هوشمند انرجیک» گفت: اتاقی را در نظر بگیرید که مهمان آن برای انجام کارهای مختلف مثل تنظیم دما، روشنایی، درخواست سرویس، بارکردن در اتاق، باز و بسته کردن پرده اتاق، گوش دادن به موزیک و موارد دیگر تنها با موبایل از دوران اتاق متکی باشد.

او اضافه کرد: قبل از ورود به اتاق سیستم‌های هواساز را برای ایجاد دمای مطبوع فعال می‌کند. در بدو ورود به اتاق چراغ‌های اتاق روشن می‌شوند.

فرهمند درباره هدف از حضور در نمایشگاه الکامپ گفت: تجربه اول نمایشگاهی ما به اکسپو در ماه گذشته برمی گردد و الکامپ دومین حضور نمایشگاهی هتل هوشمند به منظور معرفی این دستاورد دانش بنیان داخلی در حوزه گردشگری است.

او الکامپ را بزرگترین نمایشگاه در عرصه معرفی دستاوردهای دیجیتال در کشور خواند و افزود: اگر صاحبان عرصه گردشگری به دنبال معجزه در عرصه فعالیتی خود هستند باید در نمایشگاه الکامپ آن را جستجو کنند و حضور هتل هوشمند نیز در همین راستا و به منظور معرفی، توسعه و بازاریابی این دستاورد است.

فرهمند در پایان ابراز امیدواری کرد که بستر پیاده‌سازی سامانه هتل هوشمند در مجموعه‌های هتل هما و مراکز اقامتی سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور هموار شود.

غرفه هتل هوشمند شرکت خدمات ماشینی تأمین در سالن ۲۷ الکامپ پذیرای بازدیدکنندگان است.

کد خبر: 61530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =