بیش از یک میلیون و ۳۲۴ هزار کارگاه تحت پوشش تأمین اجتماعی

سازمان تأمین اجتماعی با جامعه ۴۶ میلیون نفری بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران برای وصول حق بیمه و تأمین منابع جهت ایفای تعهدات خود اکنون با یک میلیون و ۳۲۴ هزار و ۷۹۰ کارگاه فعال با فعالیت جامعه کارفرمایان و کارگران به عنوان شرکای اجتماعی همکاری دارد.

به گزارش آتیه آنلاین، براساس داده‌های آماری موجود، اکنون بیش از ۸۶ درصد منابع تأمین اجتماعی از وصول حق بیمه کارفرمایان و جامعه کارگری فعال در بخش تولید و اقتصاد و این کارگاه‌‎ها تأمین می‌شود که همین منابع بخش عمده‌ای از تعهدات کوتاه‌مدت و بلندمدت سازمان در قبال ذینفعان را پوشش می‌دهد.

بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان و مستمری‌بگیران، ارائه خدمات مطلوب درمانی، توسعه فعالیت‌های بیمه‌ای و درمانی و حرکت به سمت تأمین اجتماعی هوشمند همه نیازمند تأمین هزینه‌های هنگفتی است که سازمان بخشی از این هزینه‌ها را از وصول حق بیمه از کارفرمایان بخش خصوصی و دولتی تأمین می‌کند.

کارفرمایان بخش خصوصی تحت عنوان بزرگترین گروه بیمه‌پرداز به تأمین اجتماعی به همراه دولت به عنوان دیگر کارفرما بابت سهم حق بیمه تعهد شده، بیشترین پرداختی برای حق بیمه جامعه هدف را به این سازمان پرداخت می‌کنند که پرداخت این منابع مالی سازمان را در راستای اجرای به موقع و به هنگام تعهدات یاری خواهد کرد.

جزییاتی از کارگاه‌های فعال زیرمجموعه تأمین اجتماعی

براساس اعلام مدیریت آمار، اطلاعات و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی، تعداد کارگاههای فعال در تأمین اجتماعی تا پایان سال گذشته به یک میلیون و ۳۲۴ هزار و ۷۹۰ کارگاه رسیده است که این افزایش کارگاه‌ها در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل آن ۱.۹ درصد رشد داشته است.

کارگاه‌های تولیدی، صنعتی و خدماتی تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی براساس تعداد نفرات تقسیم‌بندی می‌شود که از کارگاه‌ بدون نیروی بیمه شده تا بیش از ۵۰ نفره تعداد زیادی از جامعه کارگری را در این مراکز تولیدی تحت پوشش خود دارند.

طبق آمارهای موجود تعداد کارگاه‌های تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی که هیچ فرد بیمه‌شده‌ای در این کارگاه تولیدی یا خدماتی فعالیت ندارد، ۳۳ هزار و ۹۵ کارگاه را شامل می‌شود.

همچنین تعداد بیمه‌شدگان در این کارگاه‌ها با یک نفر فعال ۴۷۷ هزار و ۲۷۹ کارگاه، تعداد بیمه‌شدگان ۲ نفر نیز ۲۴۹ هزار و ۹۷۷ کارگاه، کارگاه‌های با سه نفر بیمه‌شده ۱۴۰ هزار و ۲۶۵ کارگاه، تعداد بیمه‌شدگان با چهار نفر در ۸۶ هزار و ۸۷۳ کارگاه و کارگاه‌های با پنج نفر بیمه‌شده حدود ۶۱ هزار و ۴۲۹ کارگاه محسوب می‌شوند.

به همین منظور تعداد کارگاه‌های دارای بیمه‌شدگان بین ۶ تا ۱۰ نفر نیز حدود ۱۲۱ هزار و ۱۱۶ کارگاه است که در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن با رشد سه درصد روبه‌رو بود.

همچنین کارگاه‌های دارای بیمه‌شدگان ۱۱ تا ۵۰ نفره نیز ۱۲۱ هزار و ۵۲۶ کارگاه به شمار می‌رود که رشد ۴.۵ درصدی تعداد این مراکز تولیدی و خدماتی در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن را نشان می‌دهد.

کارگاه‌های دارای بیمه‌شدگان بیش از ۵۰ نفر تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی نیز حدود ۳۳ هزار و ۲۳۰ کارگاه با رشد چهار درصد هستند که در بخش‌های مختلف اقتصادی، تولیدی و خدماتی فعالیت دارند.

اکنون سازمان تأمین اجتماعی ۵۳ درصد جامعه را با ارائه خدمات بیمه‌ای، درمانی و بازنشستگی تحت پوشش دارد و به چهار میلیون و ۱۰۰ هزار مستمری‌بگیر به عنوان جامعه هدف نیز تعهدات کوتاه‌مدت و بلندمدت ارائه می‌دهد.

کد خبر: 61601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =