انجام بازرسی‌های هدفمند از کارگاه‌های ساختمانی پر خطر در شهرستان مشهد

مدیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان مشهد از انجام بازرسی‌های هدفمند از کارگاه‌های ساختمانی پر خطر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، محمد نورافشان در این باره گفت: کارگاه‌های ساختمانی و فعالیت‌های عمرانی جزء پر مخاطره‌ترین کارگاه‌ها هستند به همین خاطر این بخش جزو الویت‌های ما در بحث نظارت و بازرسی قرار دارند.

وی در ادامه افزود: در راستای طرح هدفمند بازرسی از کارگاه‌های پرخطر، بازرسان کار این شهرستان نسبت به اجرای طرح و پیگری مستمر تا رفع نقص و کاهش حوادث ناشی از کار در کارگاه‌های ساختمانی اقدام کرده‌اند. در این راستا هر هفته یک روز را بطور گروهی از کارگاه‌های ساختمانی بازدید و در این بازدیدها پس از ابلاغ نواقص و در صورت عدم ایمن‌سازی توسط کارفرما نسبت به اجرای ماده ۱۰۵ قانون کار در مورد کارگاه‌های خطرناک اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بازرسان کار در راستای صیانت از نیروی کار، بر اجرای قوانین حفاظتی و ایمنی نظارت مستمر دارند گفت: بازرسان کار چنانچه نواقصی را هنگام بازدید از کارگاه‌ها مشاهده کنند، موارد را به کارفرما ابلاغ می‌کنند و نواقص باید در مدت کوتاهی برطرف شود در غیر اینصورت پس از ابلاغ به کارفرما در صورت عدم ایمن‌سازی به استناد ماده ۱۰۵ قانون کار از طریق مراجع قضایی برخورد قانونی انجام و واحد پلمپ می شود.

مدیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان مشهد در خاتمه گفت: هدف اصلی ما پیشگیری از حوادث شغلی و ارتقاء سطح ایمنی کارگاه‌هاست و امیدوارم با همکاری و مشارکت کلیه کارفرمایان، کارگران، مهندسان ناظر، پیمانکاران و همه شرکای اجتماعی و ...شاهد کاهش حوادث شغلی به ویژه در حوزه های ساختمانی باشیم.

کد خبر: 62438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =