آموزش سالانه ۴ میلیون نفر در قالب نهضت مهارت‌آموزی

معاون وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در جشنواره ملی مهارت گفت: در لیبک به فرمایش مقام معظم رهبری، در دولت سیزدهم نهضت ملی مهارت‌آموزی به صورت یک ابرپروژه کلان کشوری در دستور کار سازمان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار آتیه‌آنلاین، غلامحسین حسینی‌نیا در دومین جشنواره مهارت که امروز ( ۱۰ مرداد ماه ۱۴۰۲ ) در محل سالن همایش وزارت کار برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته مهارت بیان کرد: نامگذاری این هفته تدبیر بسیارخوبی است چرا که فرصتی ایجاد می‌کند که تمرکز نگاه‌ها به رکن اساسی توسعه در تمام ابعاد و سطوح جلب شود.

او گفت: آنچه که مسلم است لبیک گفتن به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت مهارت آموزی است. ایشان تأکید فراوانی بر مهارت آموزی دارند و پنجه‌های کارآمد را نیاز اصلی توسعه کشور مطرح می‌ کنند و به همین سبب نهضت ملی مهارت آموزی در گام دوم انقلاب به عنوان طرح کلان و ابرپروژه ملی در ابتدای دولت سیزدهم کلید خورد.

حسینی‌کیا افزود: بر اساس محاسبات ملی و بین‌المللی در قالب این طرح سالانه به ۴ میلیون نفر مهارت‌های فنی و حرفه‌ای آموزش داده می‌شود. ۷۲ درصد اجرای این پروژه را با بهره‌گیری از توانمندی بی نظیر بخش خصوصی محقق خواهد شد و دولت نیز تمام توان خود در قالب مراکز دولتی و اجرای طرح های کلانی امثال طرح تابستانه مهارت آموزی دانش آموزان گذاشته و خواهد گذاشت.

وی افزود: در قالب این طرح برای ۱۹ گروه جامعه هدف برنامه‌ها و پروژه‌های مهارتی تعریف‌شده و طرح‌های آموزش در محیط واقعی و تابستانه دانش‌آموزان از مهم‌ترین پروژه‌های نهضت مهارت‌آموزی است که امیدواریم دستاوردهای خوبی برای کشور به دنبال داشته باشد.

معاون وزیر ادامه داد: ما در سازمان فنی وحرفه‌ای وظیفه خودمان را چنین تعریف کردیم که خادمان خوبی برای بخش خصوصی که همت کرده‌اند و پای کار مهارت‌آموزی در کشور ایستاده‌اند، باشیم که از سوی دیگر آنها بتوانند خدمتگزاران ارزشمندی برای مردم عزیز باشند.

حسینی‌نیا گفت: از کمیسیون آموزش مجلس تشکر ویژه دارم که به پشتوانه عزم جدی آنها علاوه بر تلاش و پیگیری آنها در تدوین اساسنامه سازمان، یک دوره بی‌نظیری نیز در خصوص تصویب قوانین در حوزه مهارت‌آموزی رقم خورده است.

افزود: ما در سازمان ۱۳ هزار و ۲۰۰ نیروی عاشق در آموزش فنی و حرفه‌ای کشور داریم که مشتاقانه مشغول آموزش مهارت‌ها به جوانان هستند و علی‌الرغم تمام مشکلات و کمبودها به فعالیت خود ادامه می‌دهند، بنابراین ما وظیفه داریم که در مسیر حل مشکلات معیشتی آنها حرکت کنیم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اضافه کرد: به همت وزیر کار برای نخستین بار برای ۹ هزار نفر از آنها فوق‌العاده ۳۵ تا ۵۰ درصد لحاظ شده که اقدام بزرگی است و امیدواریم با تصویب اساسنامه، زمینه ایجاد منابع درآمدی و اعتبباری پایدار و رفع ریشه‌ای مشکلات ریشه سازمان در این زمینه فراهم شود.

کد خبر: 62675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =