رشد ۲۶ درصدی مشارکت در هجدهمین دوره جشنواره تعاونی‌های برتر

سیدامیرحسین جوزی، مدیرکل ترویج و تشکیل تعاونی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از رشد بیش از۲۶ درصدی مشارکت تعاونی‌ها نسبت به دوره گذشته درهجدهمین دوره جشنواره تعاونی‌های برتر کشور خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی، جوزی ضمن اعلام این خبر گفت: ۶ هزار و ۷۶۵ تعاونی در هجدهمین دوره این جشنواره ملی شرکت کرده‌اند.

او افزود: هجدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر کشور با رویکردی متفاوت نسبت به ادوار گذشته براساس اصول بیانیه بین‌المللی هویت تعاونی و با تمرکز بر ترویج شاخص‌های تعاونی بودن با هدف الگوسازی صحیح ازتعاون و تعاونی‌ها مبتنی بر اقتصاد مردمی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به بازنگری و بازنویسی شاخص‌های انتخاب تعاونی‌های برتر افزود: در دوره‌های قبل، بیشتر ابعاد اقتصادی تعاونی‌ها را لحاظ و ابعاد مهم تأثیرگذاری اجتماعی و فرهنگی تعاونی‌ها تا حد قابل ملاحظه‌ای نادیده گرفته و مغفول واقع می‌شدند.

جوزی اضافه کرد: با در نظرگرفتن بُعد اجتماعی تعاونی‌ها و این که تعاونی نه تنها یک نظام اقتصادی برای رشد و اشتغال پایدار بلکه شیوه‌ای از ایجاد یک نظام تأمین اجتماعی و حمایتی نیزمحسوب می‌شود، شاخص‌های انتخاب تعاونی‌های برتر در سال ۱۴۰۲ با رویکرد اصلی «ترویج تعاونی بودن» تدوین و اجرا شده است.

وی ازعضویت داوطلبانه وآزاد، نظارت دموکراتیک اعضاء، مشارکت اقتصادی اعضاء، خودگردانی واستقلال، آموزش، حرفه‌آموزی و اطلاع‌رسانی، همکاری میان تعاونی‌ها و توجه به جامعه به عنوان اصلی‌ترین شاخص‌های انتخاب تعاونی‌های برتر در سال ۱۴۰۲ نام برد و گفت: اهداف مهم این جشنواره شامل معرفی توانمندی‌های بخش تعاون به اقشار مختلف جامعه و مسئولین در راستای ترویج، توسعه و نهادینه‌سازی فرهنگ تعاون و کار جمعی، ارج‌نهادن به زحمات تلاشگران بخش تعاون و ارتقای جایگاه و اهمیت تعاون و مشارکت در جامعه، ایجاد انگیزه و رقابت سالم میان اعضای خانواده بزرگ تعاون کشور و تشویق و ترغیب فعالیت‌های تولیدی، توزیعی و خدماتی در مناطق مختلف، معرفی الگوهای عملی موفق تعاونی جهت بهره‌گیری سایر تعاونی‌ها از روش‌ها، دستورالعمل‌ها و ابزارهای مدیریتی، تولیدی و... نمونه‌های موفق با هدف ارتقای وضعیت خود، ایجاد فضای مناسب برای انتقال دانش رسمی و بومی در تعاون و توسعه مشارکت‌های مردمی است.

مدیرکل ترویج و تشکیل تعاونی‌های وزارت کار ادامه داد: در جشنواره هجدهم، علاوه بر تعاونی‌های برتر ملی در رشته‌های مختلف، از تعاونی‌های سبز و تعاونی‌هایی که در ارائه صحیح مدارک و مستندات خود دقت لازم و کافی را داشتند، تقدیر می‌شود.

کد خبر: 63719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =