انجام بیش از هفت هزار بازرسی از کارگاه‌های مختلف گیلان در ۶ ماهه نخست امسال

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه ۵۰ درصد حوادث کارگری استان به لحاظ شدت و کمیت در کارگاه‌های ساختمانی رخ می‌دهد از انجام بیش از ۷ هزار بازرسی توسط بازرسان کار استان در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان، سیاوش آقاجانی در حاشیه مانور سراسری بازرسی از کارگاه‌های پرخطر که به مناسبت روز ایمنی و آتش‌نشانی برگزار شد گفت: سال گذشته ۱۴۸ حادثه کارگری در گیلان رخ داد که در جریان این وقایع ۱۷ نفر جان باختند که از این تعداد ۷ حادثه فوت مربوط به کارگاه‌های ساختمانی بوده است.

وی ادامه داد: در ۶ ماهه نخست ۱۴۰۲ نیز طبق گزارش‌های دریافتی از ۴۲ حادثه کارگری در سطح استان ۲۲ مورد در کارگاه‌های ساختمانی رخ داد و از چهار کارگر فوت شده سه نفرشان در حال کار در کارگاه‌های ساختمانی بودند.

آقاجانی با بیان اینکه درحال حاضر نمی توان آمار قطعی درباره حوادث کارگری ارائه کرد گفت: این حوادث حتی گاه دو ماه بعد از حادثه به دست ما می‌رسد که موجب می‌شود ارائه آمار با تاخیر انجام شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان ادامه داد: حوزه بازرسی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ کارگاه‌های مشمول قانون کار را پوشش می‌دهد و نظارت، بازرسی و پیگیری را از طریق مراجع قضایی دنبال می‌کند.

وی بیان کرد: امسال هم نزدیک به هفت هزار بازرسی از کارگاه‌های مختلف استان توسط تیم بازرسان اداره کل کار انجام شد که از این تعداد نزدیک سه هزار و ۵۰۰ بازرسی، ادواری و طبق برنامه انجام شده است.

آقاجانی، اولویت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان را بازرسی از کارگاه‌های پرخطر و ساختمانی دانست و افزود: در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ در بخش حوادث کارگری نسبت به سال قبل کاهش داشیم. در سال ۱۴۰۰ تعداد کارگاه‌های متخلفی که به دادگاه معرفی شدند ۲۰ مورد، در ۱۴۰۱ نزدیک به ۶۰ کارگاه و در ۶ ماه نخست امسال ۷۵ مورد بود که از این تعداد ۷۰ درصد تخلفات در حوزه کارگاه‌های ساختمانی بود.

وی تاکید کرد: ۵۰ درصد ریسک‌پذیرترین حوادث کارگری گیلان به لحاظ شدت و کمیت در کارگاه‌های ساختمانی رخ می دهد به همین منظور رعایت نکات ایمنی در این کارگاه‌ها برای ما بسیار حائز اهمیت است و مجریان، مهندسان ناظر و همه کسانی که در امر ساخت و ساز متولی هستند در حوزه ایمنی باید صلاحیت‌ها و مجوزهای لازم را داشته باشند.

در اجرای این مانور مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان، رییس اداره بازرسی کار،بازرسان کار استان و نمایندگان اداره کل راه و شهرسازی،نظام مهندسی، صنعت، معدن و تجارت، آتش نشانی و شرکت شهرک های صنعتی نیز حضور داشتند.

کد خبر: 64096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =