عضویت بیش از ۲۱۴ هزار نفر در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان خراسان رضوی

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر خراسان رضوی از عضویت ۲۱۴ هزار و ۴۳۶ نفر از کشاورزان، روستاییان و عشایر استان در این صندوق بیمه خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، عباسعلی برونسی با اشاره به فرا رسیدن روز ملی روستا و عشایر گفت: روستائیان در تولید و تامین مواد غذایی به جامعه نقش برجسته‌ای دارند و دولت برای ماندگاری جوانان در روستا و مهاجرت معکوس از شهر به روستا تسهیلات مختلفی را پیش‌بینی کرده که یکی از این خدمات، استفاده از خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر است.

وی افزود: دولت نقش کارفرما داشته و با پرداخت ۷۰ درصد حق بیمه امکان استفاده از مزایای بازنشستگی، از کارافتادگی و مستمری بازماندگان را برای جامعه هدف فراهم کرده است.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر خراسان رضوی بیان کرد: از جامعه هدف صندوق که در خراسان رضوی بیش از ۸۴۰ هزار نفر است، تاکنون ۲۱۴ هزار و ۴۳۶ نفر به عضویت صندوق درآمده‌اند که از این جهت در طول مدت استقرار دولت مردمی سیزدهم و نگاه انقلابی دولت به این قشر شتاب بیشتری را به خود گرفته است.

وی ادامه داد: خدمات بیمه‌ای صندوق برای افراد ۱۸ تا ۵۰ سال بوده و روستاییان،کشاورزان و عشایر می‌توانند با پرداخت ۷۵۰ هزار تومان تا ۳ میلیون و ۶۰ هزار تومان به صورت سالانه از این خدمات بهره‌مند شوند.

برونسی بیان کرد: استفاده از خدمات درمانی بیمه سلامت، مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و به صرفه بودن از لحاظ اقتصادی از مزایای این بیمه است.

وی با بیان اینکه صندوق یکی از ۱۰ دستگاه زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، گفت: از جامعه هدف صندوق درخواست داریم جهت بهره‌مندی از مزایای این صندوق به یکی از ۱۰۲ کارگزاری سراسر استان مراجعه و نسبت به این امر مهم اقدام کنند.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر خراسان رضوی افزود: بیش از ۱۷ هزار نفر مستمری‌بگیر این صندوق ماهانه بیش از ۱۵ میلیارد تومان مستمری دریافت می‌کنند. استفاده از تسهیلات بانک قرض‌الحسنه، استفاده از بیمه تکمیلی، خرید ۱۰ درصد از پتروشیمی شازند، افزایش ۱۶۵ درصدی بودجه صندوق تراز پایداری صندوق تا سال ۱۴۲۲ نشانگر نگاه ویژه رئیس جمهور به این افراد است.

کد خبر: 64449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =