افزایش ۵۰ درصدی بازرسی از کارگاه‌های پر خطر در استان اصفهان تا پایان آذر ماه

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان از افزایش ۵۰ درصدی بازرسی از کارگاه‌های پرخطر و با جمعیت بالای ۲۵ نفر نیروی کار و افزایش ۲۰ درصدی کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار در استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، محمد مغزی با اشاره به اهمیت توجه به حفظ و صیانت از نیروی کار بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی های انجام شده در حوزه مدیریت روابط کار و بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، طرح تحولی بازرسی از کارگاه‌های پر خطر در سطح استان تدوین شد.

وی افزود: بر اساس این طرح کلیه کارگاه‌های پرخطر با بیش از ۲۵ نفر نیروی کار در همه شهرستان‌ها شناسایی و پس از ابلاغ به شهرستان‌ها تا پایان آذر ماه فرصت بازرسی از این کارگاه‌ها تعیین شد.

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه در بخش دیگر این برنامه به دنبال افزایش ۲۰ درصدی کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار در شهرستان‌ها هستیم گفت: در کارگاه‌هایی که ۲۵ نفر به بالا نیروی کار دارند، به منظور تأمین مشارکت کارگران و کارفرمایان و نظارت بر حسن اجرای مقررات حفاظت فنی و بهداشت کار، پیشگیری از حوادث و بیماری‌های ناشی از کار، با رعایت ضوابط و مقررات مندرج در این آیین نامه در کارگاه‌های تشکیل کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار الزامی است.

مغزی ادامه داد: در کارگاه‌هایی که دارای ۲۵ نفر کارگر باشند، کارفرما مکلف است کمیته‌ای به نام کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در کارگاه با اعضای کارفرما یا نماینده تام‌الاختیار، نماینده شورای اسلامی کار یا نماینده کارگران کارگاه، مدیر فنی و در صورت نبودن او یکی از سراستادان کارگاه، مسئول حفاظت فنی، مسئول بهداشت حرفه‌ای تشکیل دهد.

وی در ادامه حفظ و ارتقاء سلامتی کارگران و سالم‌سازی محیط های کار، صیانت نیروی انسانی و منابع مادی کشور در واحدهای اقتصادی را از جمله اهداف تشکیل کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار عنوان کرد.

استان اصفهان با بیش از یک میلیون کارگر، دارای بیش از ۳ هزار واحد اقتصادی بالای ۲۵ نفر نیروی کار است که عمده فعالیت شان در زمینه، صنایع فلزی، معادن و ساختمانی و سیمان است.

کد خبر: 64915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =