انجام ۲۸۰۰ بازرسی از واحدهای مشمول قانون کار استان قم تا پایان مهر ماه

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه بیش از ۲۸۰۰ مورد بازرسی توسط بازرسان اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قم از کارگاه های سطح استان صورت پذیرفته است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم، وحید وزیری راد با بیان اینکه در این بازرسی‌ها توصیه‌های لازم و ابلاغیه‌های رفع نواقص ایمنی به کارفرمایان داده شده گفت: این افراد موظف هستند به منظور کاهش حوادث ناشی از کار و حفظ سلامت نیروی کار در اسرع وقت نسبت به انجام موارد خواسته شده اقدام کنند.

وی ادامه داد: از جمله اقدامات دیگر این اداره کل برای کاهش خسارت جانی و مالی در کارگاه‌های صنعتی، تولیدی و ساختمانی استان قم، برنامه‌های مختلف از جمله آموزش ایمنی، بازرسی‌های مکرر از کارگاه‌های سطح استان، مکاتبات متعدد با دستگاه‌های اجرایی جهت ارتقاء مهارت در انجام اقدامات فنی و مهندسی و افزایش کنترل‌ها و نظارت‌های مؤثر به صورت همزمان در استان پیگیری می‌شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قم بیان کرد: حسب وظایف ذاتی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و به جهت حفظ و صیانت از سلامت و جان کارگران زحمتکش استان، اقدامات قاطع و بازدارنده در چهارچوب قانون پیگیری می‌شود و هیچ مصلحت دیگری را بر حفظ امنیت و سلامت نیروی کار ترجیح نمی‌دهیم. در این راستا همکاری و تعامل کامل با دستگاه قضایی برقرار است و مدیران متخلف از قوانین طبق مفاد فصل یازدهم قانون کار جمهوری اسلامی ایران جریمه و به جهت پیگرد قانونی متخلفان از قوانین و مقررات ایمنی به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند. این اقدامات در راستای صیانت از نیروی کار و پیشگیری از وقوع حوادث ناشی از کار است.

وزیری راد افزود: یک واحد متخلف در حوزه فعالیت صنعتی با گرایش ریخته‌گری و ذوب فلزات به دلیل عدم رعایت موارد ایمنی مربوط و احتمال وقوع حادثه، طبق گزارش بازرسان کار این اداره کل از طریق دستور مراجع قضایی دستور به توقف تولید تا زمان رفع خطر گرفته است.

وی در ادامه گفت: ادامه فعالیت کارگاه‌های پلمپ شده و ورود کارگران جهت انجام فعالیت‌های عمومی در این کارگاه‌ها منوط به رفع نواقص توسط اکیپ‌های ویژه و متخصص و تأیید رفع نواقص توسط بازرسان کار این اداره کل امکان پذیر خواهد بود.

کد خبر: 64921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =