تحقق ۷۳ درصدی تعهد آموزش مهارتی فنی و حرفه‌ای در خوزستان

معاون اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با بیان اینکه تعهد آموزش مهارتی فنی و حرفه‌ای خوزستان در سال جاری ۱۷ میلیون و ۳۵ هزار و ۶۵۸ نفر ساعت در بخش‌های دولتی و خصوصی است از تحقق ۷۳ درصدی این میزان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، رضا نیسی افزود: میزان تعهد آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در بخش دولتی، پنج میلیون و ۹۷۶ هزار و ۵۲۳ نفر ساعت و در بخش آموزشگاه‌های آزاد، ۱۱ میلیون ۵۹ هزار و ۱۳۵ نفر ساعت است.

وی افزود: میزان ارائه آموزش مهارتی انجام شده از ابتدای امسال تاکنون ۱۲ میلیون و ۴۹۸ هزار و ۶۵۲ نفر ساعت است که ‌چهار میلیون و ۶۷۶ هزار و ۱۹۸ نفر ساعت آموزش‌ در بخش دولتی و هفت میلیون و ۸۲۲ هزار و ۴۵۴ نفر ساعت آموزش در بخش غیردولتی، به ۱۹ گروه هدف متقاضیان مهارت آموزی ارائه شد.

معاون اداره کل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان با اشاره به آغاز ارزیابی عملکرد مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان در ۶ ماه نخست سال در حوزه‌های مختلف آموزشی بیان کرد: این ارزیابی با هدف آسیب‌شناسی عوامل بیرونی و درونی در چارچوب اهداف و انتظارات اداره کل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان انجام شده است.

وی افزود: عملکرد آموزشی در بخش‌های دولتی و غیر دولتی، مشکلات مراکز در روند اجرای تعهدات مورد ارزیابی و راهکارهای مناسب برای بهبود وضعیت و ارتقاء سطح کمّی و کیفی آموزش در این ارزیابی ارائه شد.

نیسی ادامه داد: ارزیابی عملکرد مراکز آموزشی بصورت منطقه‌ای و با حضور روسای ادارات آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی، موسسات کارآموزی آزاد، امورمالی، دفتر فنی، امور عمومی، سنجش و تعیین صلاحیت حرفه‌ای و آموزش در صنایع، موسسات آموزش عالی و دبیرخانه مسابقات ملی مهارت مورد بررسی قرار می‌گیرد و راهکارهای لازم برای محقق شدن تعهدات در ۶ ماهه دوم سال ارائه می‌شود.

۵۵ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و یک هزار و ۲۰۰ آموزشگاه آزاد فنی‌ و حرفه‌ای با رویکرد صنعت، خدمات، کشاورزی و هنر، آموزش جوانان جویای کار بدون مهارت در مراکز آموزشی مختلفی باهدف تربیت نیروی کار ماهر و نیمه‌ماهر و گسترش چتر مهارتی فعالیت می‌کنند.

کد خبر: 65079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =