عضویت ۱۰۷ هزار گیلانی در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر گیلان با بیان اینکه جامعه هدف استان ۴۰۷ هزار نفر بوده از عضویت ۱۰۷ هزار نفر در این صندوق خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، یزدان شعبانی امروز، در همایش کسب و کار روستایی شهرستان رودسر با بیان اینکه تا سال ۸۴ حدود ۱۰ میلیون خانوار روستایی و عشایر معادل ۳۰ میلیون نفر از جمعیت کشور از هیچگونه بیمه‌ای برخوردار نبودند، گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر سه خدمت بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت را پوشش می دهد. حق بیمه سالانه این صندوق از ۷۵۰ هزار تومان تا سه میلیون و ۶۰ هزار تومان است که دولت ۷۰ درصد حق بیمه را پرداخت می‌کند.

وی حذف نابرابری‌ها، توانمندسازی روستاییان، جلوگیری از مهاجرت، رونق اقتصاد روستایی و حفظ کرامت کشاورزان و روستاییان و عشایر را از اهداف بیمه اجتماعی دانست و بیان کرد: کلیه روستاییان و عشایر و کشاورزان در بازه سنی ۱۸ تا ۵۰ سال در صورت عدم عضویت در سایر بیمه‌ها می‌توانند عضو صندوق بیمه اجتماعی شوند؛ همچنین فعالان عرصه صنایع دستی و هنرهای سنتی نیز می‌توانند از مزایای این صندوق بهره ببرند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر گیلان سهمیه استان در سال جاری را ۱۴ هزار و ۵۷۱ نفر دانست و افزود: جامعه هدف استان ۴۰۷ هزار نفر بوده که تاکنون ۱۰۷ هزار نفر عضویت پیدا کرده و ۶ هزار نفر مستمری‌بگیر هستند. همچنین جامعه هدف شهرستان رودسر نیز ۳۵ هزار نفر است که ۹ هزار نفر در این شهرستان عضو صندوق بیمه اجتماعی هستند و یک‌ هزار نفر از آنان مستمری دریافت می‌کنند.

کد خبر: 65226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =