آشنایی با هزارتوی روانشناسی یونگ

حالا دیگر در دنیای رسانه‌های دیجیتال، پادکست برای بسیاری از ما مفهومی آشناست و برای بالابردن اطلاعات و سطح آگاهی خود در موضوعات مختلف یا حتی برای سرگرمی از این رادیوی اینترنتی استفاده می‌کنیم. در زمینه سبک زندگی، توسعه فردی و روانشناسی پادکست‌های بسیار خوب و مفید هم به زبان فارسی، هم انگلیسی تهیه شده که گوش‌دادن به آن‌ها برای اطلاع از فراز و فرودهای این حوزه‌ها بسیار مفید است. هر سه‌شنبه‌ یکی از پادکست‌های مفید و آگاهی‌بخش در این حوزه‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

یکی از مراحل اصلی شناخت روانشناسی و راه درست بهره بردن از آن، آگاهی از نظریات و دیدگاه‌های روانشناسان بزرگ تاریخ است. وقتی پادکست‌های روانشناسی و توسعه فردی را می‌شنویم و کتاب‌هایی در این زمینه می‌خوانیم، متوجه می‌شویم که داشتن دانش درست به فهم بیشتر و بهتر ما از محتوای آن پادکست یا کتاب و مقاله کمک می‌کند. به همین خاطر منابعی که به بررسی آرا و نظرات متخصصان می‌پردازند از اهمیت زیادی برخورداند.

کارل گوستاو یونگ، روانشناس و روانکاو مشهور سوئیسی یکی از افرادی است که برای رسیدن به شناخت در زمینه روانشناسی باید از نظریه‌های او آگاه شد. یونگ هم‌گام با فروید به ایجاد بستری علمی در زمینه روانشناسی پرداخت. در واقع او ادامه‌دهنده راه فروید و مبدع نظریات جدیدی بود. یونگ بنیان‌گذار روانشناسی تحلیلی است که امروزه مبدأ اثر بسیاری از درمانگری‌هاست. مفاهیمی همچون ناخودآگاه جمعی، سایه‌ها، پرسونا، عقده‌ها، آنیما و آنیموس، برونگرایی و درونگرایی را یونگ به عرصه روانشناسی وارد کرد و درباره آن‌ها پژوهش کرد. این مفاهیم برای شناخت روان انسان کاربردی و مؤثرند. اگر امکان خواندن آثار یونگ را ندارید می‌توانید با شنیدن پادکست‌هایی که در این زمینه تولید محتوا می‌کنند، همراه شوید و به درک خود از جهان نامتناهی ذهن و روان انسان غنا ببخشید.

«یونگ نگار» یکی از پادکست‌هایی است که اندیشه‌های کارل یونگ را بررسی می‌کند. این پادکست با شکافتن نظریات یونگ کمک می‌کند تا بتوانید نظرات این دانشمند بزرگ را دریابید و آن‌ها را در زمینه‌های مورد علاقه خود به کار ببرید. هرچند محوریت یونگ نگار بر روانشناسی تحلیلی و نظریات یونگ می‌گردد، اما مطالب آن برای همه علاقه‌مندان به روانشناسی جذاب و شنیدنی است. در این پادکست اپیزودهایی چون سایه و سفر قهرمان؛ آگاهی و آزادی؛ ماهیت روان و انرژی آن؛ انسان و سمبول‌هایش؛ فردیت؛ ناخودآگاه جمعی و کهن‌الگو؛ انسان مدرن در جست‌وجوی یک روح تهیه شده است. یونگ نگار را رسول ماجانی، پژوهشگر حوزه روانشناسی تهیه می‌کند. اگر به دنبال افزایش دانش خود در زمینه روانشناسی تحلیلی بخصوص کاویدن نظرات یونگ هستید این پادکست پرمحتوا را از دست ندهید.

برای شنیدن یونگ نگار به لینک‌های زیر ضربه بزنید:‌

کست باکس اپل پادکست ناملیک تهران پادکست

کد خبر: 65455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =