راه‌های پیشگیری از سرطان لوزالمعده

سالانه هزاران مورد سرطان پانکراس جدید در سرتاسر دنیا تشخیص داده می‌شود که با روش‌های زیر و مراعات خیلی موارد می‌توان خطر ابتلا به آن را کاهش داد.

ترک سیگار

یکی از راه‌های مؤثر در پیشگیری از ابتلا به این نوع سرطان، ترک کردن سیگار است. سیگار کشیدن به‌طور طبیعی می‌تواند آسیب‌های جدی زیادی به بدن وارد کند. یکی از آن‌ها تشکیل توده در ناحیه پانکراس است. پس اگر در حال حاضر سیگار استعمال می‌کنید، هرچه سریع‌تر برای ترک آن اقدام کنید.

رسیدن به وزن ایده‌آل

چاقی می‌تواند عوامل بسیار مختلفی داشته باشد. مثلاً برخی افراد به‌طور ژنتیکی چاق بوده و برخی دیگر نیز، به علت تغذیه نادرست و عادات غذایی بسیار مضر و آسیب‌زننده به اضافه وزن دچار می‌شوند. علت اضافه وزن هر عاملی که باشد، باید برطرف شود. یعنی تا حد امکان باید سعی کنید با فعالیت بدنی و ورزش به همراه یک‌ رژیم اصولی به وزن ایده‌آل خود دست یابید؛ چراکه چاقی با ایجاد یک فرایند خاص در بدن، می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پانکراس را افزایش دهد.

عدم مصرف غذاهای مضر

برخی از غذاها به‌دلیل طعم بسیار خوشمزه و دلچسبی که دارند، می‌توانند ما را وسوسه کنند، اما بسیاری از غذاهایی که ما در طول روز مصرف می‌کنیم، می‌توانند احتمال ابتلا به سرطان پانکراس را افزایش دهند. غذایی‌هایی مثل گوشت قرمز، کنسروها، سوسیس و کالباس و سرخ‌کردنی‌ها همگی از غذاهای مضری هستند که می‌توانند به مرور زمان موجب تشکیل توده در غده پانکراس شوند.

مصرف ویتامین‌ها

مصرف ویتامین‌های گروه (A) و (B) نیز در جلوگیری از ابتلا به سرطان در قسمت پانکراس مؤثر هستند. چون ویتامین‌ها معمولاً در کنترل کردن تولید سلول‌های جدید در بدن نقش مهمی دارند. پس برای جلوگیری از سرطان پانکراس مصرف انواع ویتامین در وعده‌های غذایی خود را افزایش دهید. بهترین منبع ویتامین (E) و (B) سبزیجات و ‌میوه‌ها هستند. پس در رژیم غذایی خود تا حد امکان مصرف سبزیجات را بگنجانید.

کد خبر: 68884

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =