۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰
کد خبر: 68881
طب سنتی و سرطان لوزالمعده

طب سنتی بیشتر بر پیشگیری از سرطان پانکراس تأکید دارد. مواردی که خطر ابتلا به سرطان لوزالمعده یا سرطان‌های دیگر را تشدید می‌کنند، باید تا جای ممکن از روند زندگی افراد حذف شوند. از طرفی مواردی که قدرت ایمنی بدن را افزایش داده و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهند، باید در سبک زندگی گنجانده شوند. گیاهان دارویی مفید برای سلامت پانکراس عبارت‌اند از:

چای سبز

یک آنتی‌اکسیدان طبیعی است که هرروز چیز جدیدی درمورد آن کشف می‌شود. یک مطالعه اخیر منتشر شده در مجله متابولومیس توضیح می‌دهد که مصرف روزانه چای سبز، به بهبود سلامت پانکراس کمک می‌کند و از رشد سرطان محافظت می‌کند. کلید این ترکیب شیمیایی، (EGCG) نامیده می‌شود که در چای سبز موجود است. این ترکیب، از شکل‌گیری و تکثیر سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند.

چای شیرین‌بیان

بعد از خوردن غذای اصلی‌تان‌، شما این نوشیدنی را دوست خواهید داشت؛ یک ریشه شیرین‌بیان به یک فنجان آب داغ اضافه کنید. این محلول سم‌زدایی را در پانکراس افزایش می‌دهد. ریشه شیرین‌بیان حاوی مولکولی است که به کنترل گلوکز در سطح سلولی کمک می‌کند. همچنین به‌عنوان عامل ضدالتهابی است و در التیام پانکراس نقش دارد.

رزماری و چای مریم‌گلی

این چای عالی برای نوشیدن بعد از شام برای همه عالی است. به غیر از کمک به پانکراس، به‌عنوان آرامش‌دهنده عضلانی استفاده می‌شود که به ترویج احساس آرامش هنگام خواب کمک می‌کند. رزماری اساساً به کاهش التهاب و سم‌زدایی پانکراس کمک می‌کند. پس بهتر است یک‌بار در روز مصرف شود.

شیره کنگر

این گیاه حاوی سیلیمارین و فلاونوئید است که به بهبودی کبد و پانکراس کمک می‌کند. برای افرادی که از بیماری کبدچرب یا پانکراس ملتهب رنج می‌برند، این باعث می‌شود آرام‌آرام درمان شوند. علاوه بر این خواص آنتی‌اکسیدان و سیلیمارین ضدالتهاب می‌تواند به شبیه‌سازی رشد سلول‌های جدید کبد کمک کند.

کد خبر: 68881

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =