نکات طلایی مهمان‌داری در نوروز

عید نوروز یکی از کهن‌ترین و مهم‌ترین جشن‌های ایرانی محسوب می‌شود. در عید نوروز مرسوم است که خانواده‌ها به دید و بازدید می‌روند. در این دید و بازدیدها میزبان به بهترین شکل از مهمانان خود پذیرایی می‌کند، به همین علت است که ایرانیان را یکی از مهمان‌دوست‌ترین و خونگرم‌ترین ملل می‌دانند.


با توجه به زمان اندکی که تا عید نوروز باقی مانده می‌خواهیم به نکاتی اشاره کنیم که به ما کمک کند تا در اولین دید و بازدیدهای سال جدید، پذیرایی بهتری از مهمانان خود داشته باشیم. نخستین و مهم‌ترین اصل برگزار کردن یک مهمانی خوب، داشتن میزبان خوب اسـت. میزبان خوب کسی اسـت کـه ارتباط برقرار کردن با مهمان‌هایش را بلد باشد.

اگر دوست دارید مهمان‌های‌تان با شـما احساس راحتی و صمیمیت کنند، باید روی رفتارهای‌تان کار کنید و به مهمانان خود لبخند بزنید. هیچ‌چیز بدتر از میزبانی کـه اخم‌هایش توی هم اسـت یا لبخند نمی‌زند، نیست. این میزبان احساس ناخواستنی بودن را به مهمان‌هایش منتقل می‌کند.

وقتی مهمان‌تان صحبت می‌کند یا وقتی مشغول گفت‌وگو با او هستید، حتماً بـه چشم‌هایش نگاه کنید. اگر چشم‌های‌تان مرتب این طرف و آن طرف بگردد، در حقیقت بـه مهمان می‌فهمانید علاقه‌ای بـه حرف‌هایش ندارید. بنابراین اصول ارتباط چشمی را یاد بگیرید. با آرامش در حضور مهمان‌تان بنشینید؛ آسان تکیه دهید، دست‌ها را آزاد بگذارید و پاهای‌تان را تکان ندهید. تکان دادن پاها احساس استرس و بی‌قراری را به مهمان منتقل می‌کند. اگر بتوانید یک استقبال گرم و با هیجان داشته باشید، کار بزرگی انجام داده‌اید. بـه مهمان‌تان نشان دهید از دیدن او خوشحال هستید و بـه خانه شـما خوش آمده اسـت.

کد خبر: 69038

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =