۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
کد خبر: 65535
هفته داغ سینمای ایران

سینما یکی از هنرهای جذاب و پر مخاطب در جهان است. یکی از راه‌های گذران اوقات فراغت و پاسخ به نیازهای فرهنگی، رفتن به سینما و چشم دوختن به پرده نقره‌ای است. جایی که دیدن فیلم در آن برای دوستداران هنر هفتم همیشه شگفت‌انگیز است و با دیدن فیلم از تلویزیون تفاوت‌های زیادی دارد. آخر هفته‌ها زمان مناسبی برای انتخاب یک فیلم و رفتن به سالن سینماست. پس با ما همراه باشید تا ببینیم این روزها چه فیلم‌هایی و با چه خصوصیاتی در حال اکران است.

جنگل پرتقال

این فیلم اولین ساخته کارگردان جوان ایرانی، آرمان خوانساری است. تهیه‌کنندگی این فیلم را رسول صدرعاملی برعهده دارد. میرسعید مولویان، سارا بهرامی، رضا بهبودیو علیرضا عموزاد بازیگران جنگل پرتقال هستند. فیلم بر مدار روایت می‌چرخد و شخصیت اصلی فیلم را در طول زمان سایه روشن می‌کند. سهراب دانش‌آموخته ادبیات نمایشی است که در رشته خود موفق نشده و حالا معلم یک دبیرستان است. اما سعی دارد که بگوید همچنان در تئاتر و نمایشنامه‌نویسی فرد مطرحی است و حرفی برای گفتن دارد. بازگشت او بعد از پانزده سال به شهر محل تحصیلش او را دچار ماجراهایی می‌کند. یکی از این ماجراها مربوط یه آشنایی و ارتباط او با مریم دختری است که در گذشته از طرف سهراب مورد آزار و اذیت قرار گرفته...

عامه پسند

این فیلم به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سهیل بیرقی تولید سال 1398 است و در جشنواره سی و هشتم فجر ارائه شده، اما به تازگی مجوز اکران دریافت کرده است. در این فیلم داستان زنی میانسال به تصویر کشیده شده که بعد از سال‌ها زندگی به دلیل خیانت همسرش تصمیم می‌گیرد زندگی مستقلی را در پیش بگیرد و درگیر حاشیه‌های مرسوم نشود. اما در این راه به موانع و ماجراهایی برمی‌خورد... فاطمه معتمد آریا، باران کوثری و هوتن شکیبا بازیگران اصلی این فیلم هستند. قصه محوری این فیلم بر مسئله زنان متمرکز شده که جامعه آن‌ها را بدون مردها به رسمیت نمی‌شناسد. تفکر فیلم بر پایه استقلال شخصیت اصلی و تقابل‌های او در زندگی زنانه‌اش است. بازگشت فهمیه به شهری کوچک و مواجهه با چالش‌های فراوان به بررسی مشکلات زنان اشاره دارد. به‌طور کلی عامه پسند بر مرزهای جسارت و نوخواهی حرکت می‌کند. داستان آدم‌هایی که می‌خواهند خوب زندگی کنند و درگیر باورهای غلط نشوند. موسیقی عامه پسند توسط کریستف رضاعی ساخته شده و تدوین آن را هایده صفی یاری بر عهده داشته است.

سرهنگ ثریا

لیلی عاج، کارگردان و نویسنده‌ای است که پس از سال‌ها فعالیت در عرصه تئاتر و فیلم کوتاه، حالا دست به ساختن اولین فیلم بلند سینمایی خود زده است. قیلم سرهنگ ثریا ساخته لیلی عاج، محصول سازمان فرهنگی هنری اوج است.

ژاله صامتی، وحید آقاپور، دیبا زاهدی و حمیدرضا محمدی بازیگران اصلی سرهنگ ثریا هستند. در این فیلم روایتی متفاوت از سازمان مجاهدین خلق و کمپ اشرف را شاهد هستیم. داستان خانواده افرادی که به سازمان مجاهدین پیوسته‌اند و در کمپ اشرف زندگی می‌کنند. روایت سرهنگ ثریا درباره تلاش‌های مادری است که برای رسیدن به فرزندش مرارت‌های زیادی را متحمل می‌شود. در این درام حماسی به جنایت‌های سازمان مجاهدین از دریچه‌ای دیگر نگریسته می‌شود. ایدئولوژی‌های دروغی که عمرهای زیادی را تباه کردند و خانواده‌های بسیاری را از هم پاشیدند.

حدود 8 صبح

این روزها فیلمی به کارگردانی منوچهر هادی و تهیه‌کنندگی محمدصادق رنجکشان بر پرده سینماهاست. این اثر سینمایی با بازی حمید فرخ نژاد، یکتا ناصر، کامبیز دیرباز، سارا رسول زاده و حسن پورشیرازی ساخته شده است.

حدود هشت صبح یک دارم اجتماعی است و برخلاف آثار کمدی منوچهر هادی، بافتی ملتهب و تلخ دارد. صحنه‌های اکشن زیادی در این فیلم دیده می‌شود.

آهو

نام هوشنگ گلمکانی برای همه سینمادوستان یادآور مجله فیلم است. یک ضلع از مثلق قدرتمندی که به همراه مسعود مهرابی و عباس یاری سال‌های طولانی به انتشار ماهنامه جذاب فیلم پرداختند. حالا اولین ساخته هوشنگ گلمکانی با نام «آهو» در حال اکران است. آهو جزو آن دسته از فیلم‌هایی است که به موقعیت نمی‌پردازند و بیشتر درگیر حال و هوا هستند. هوشنگ گلمکانی، کارگردان فیلم بعد از سال‌ها فعالیت و نویسندگی در حوزه سینما، به همراه سپیده آرمان قصه‌ای نوشته و آن را کارگردانی کرده است.

‌رضا کیانیان، علی مصفا، حامد کمیلی، سهیلا رضوی، رضا یزدانی و سپیده آرمان بازیگران این فیلم سینمایی هستند. نریشن بخش‌هایی از این فیلم را نوید محمدزاده بازیگر چهره سینمای ایران می‌خواند. منتقدان، آهو را فیلمی خوب ارزیابی کرده‌اند که ارزش چندبار دیدن را هم دارد. گلمکانی در این فیلم نقبی به همه سال‌های غرق بودنش در سینما زده و به حال و هوای فیلم‌های کارگردان‌ها بزرگ اشاراتی دارد. ردپای پرویز دوایی، نویسنده و منتقد سینمایی هم در این فیلم هویداست. فردی که گلمکانی تأثیرات زیادی از او گرفته و به او ادای دین می‌کند. داستان آهو، روایت زندگی دختری است که به انزوایی خودخواسته روی آورده و آرزوهایش را بر باد رفته می‌بیند، اما هنوز امیدش را از دست نداده است...

خاطرات بندباز

این فیلم با نویسندگی و کارگردانی حامد جبی ساخته شده و روح الله برادری و سمیرا برادری آن را تهیه کرده‌اند.

فرزاد موتمن کارگردان فیلم شب‌های روشن بازیگر این فیلم است. همچنین میرسعید مولویان که جنگل پرتقال را هم در حال اکران دارد در این فیلم بازی می‌کند. معصومه بیگی نیز بازیگر دیگر این فیلم است.

این فیلم داستان زندگی پدر و پسری را روایت می‌کند که با ورد یک زن به زندگی‌شان چار چالش‌ها و دگرگونی می‌شوند. ورود این زن سویه‌های دیگری از زندگی را برای پدر و پسر می‌گشاید و آن‌ها را درباره زندگی خود دچار تردید می‌کند. فیلم در ژانر اجتماعی ساخته شده و به گفته منتقدان از کتاب برادران کارمازوف نوشته فیودور داستایوفسکی و خانه ادریسیها اثر غزاله علیزاده متأثر است.

کد خبر: 65535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =