ارائه بیش از ۶ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی به زنان خوزستانی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با بیان اینکه زنان خانه‌دار و سرپرست‌خانوار در اولویت مهارت‌آموزی در استان هستند، از ارائه بیش از ۶ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی به زنان خوزستانی خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، شهرام ملایی هزاروندی با بیان اینکه در مراکز آموزشی بخش دولتی و خصوصی در هشت ماهه امسال، ۶ میلیون و ۷۹۴ هزار و ۹۴۰ نفرساعت معادل ۴۱ هزار و ۴۱۷ نفر دوره آموزش‌های مهارتی ویژه زنان ارائه شده است گفت: بیشتر آموزش‌های مهارتی در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای ارائه شدند و از مجموع آموزش‌ها، یک میلیون و ۷۱۵ هزار و ۶۲۳ نفر ساعت، معادل ۱۵ هزار و ۶۱۱ نفر دوره در مراکز دولتی و ۵ میلیون و ۷۹ هزار و ۳۱۷ نفرساعت، معادل ۲۵ هزار و ۸۰۶ نفر دوره در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای سراسر استان ارائه شده است.

وی افزود: بیشترین رشته‌های مورد استقبال زنان در مراکز خصوصی در حوزه آرایش و پیرایش، بهداشتی و فناوری اطلاعات و در مراکز دولتی در حوزه صنایع دستی، هنرهای تجسمی و طراحی دوخت بوده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با بیان اینکه با توجه به تحولات بازار کار در سال‌های اخیر مهارت‌آموزی همواره مورد توجه جدی قرار گرفته است تا افراد، متناسب با نیاز بازار کار آموزش‌ و مهارت‌های لازم را فرا گیرند گفت: زنان خانه‌دار و زنان سرپرست خانوار از اولویت‌های مهارت‌آموزی در خوزستان هستند و در هشت ماهه اول امسال ۲۷۵ هزار و ۸۲۱ نفرساعت آموزش مهارتی نیز در این بخش اجرا شد.

ملایی‌هزاروندی بیان کرد: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با بازار کار، کوتاه‌ترین مسیر برای تأمین اشتغال پایدار و رفع دغدغه‌های درآمدی زنان سرپرست خانوار است. امیدواریم با فعالیت کارگاه‌های آموزشی با تمام ظرفیت، بتوانیم گام موثری در جهت مشارکت زنان در رشد اقتصادی کشور برداریم.

کد خبر: 65699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =