بازرسی از کارگاه‌های ساختمانی و پر خطر در اردبیل تشدید می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اعلام اینکه در شش ماهه نخست سال جاری ۵ هزار و ۸۳۴ مورد بازرسی از کارگاه‌ها در سطح استان صورت گرفته گفت: بازرسی از کارگاه‌های ساختمانی و پر خطر در اردبیل تشدید می‌شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل، بهروز رحیم زاده با اعلام این خبر گفت:۸۰ درصد حوادث فوتی ناشی از کار در ۶ ماهه نخست سال در بخش ساختمان بوده است و بازرسان کار استان باید بازرسی در کارگاه‌های ساختمانی را در اولویت قرار دهند.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد از کل حوادث ناشی از کار نیز در بخش ساختمان‌ها به وقوع پیوسته است به تعداد پرونده‌های سخت و زیان‌آور در نیمه‌ی اول سال جاری اشاره کرد و افزود: ۹۵۳ فقره بدوی و ۹۳ فقره تجدید نظر در ۳۶ جلسه کمیته بدوی و ۵ جلسه کمیته تجدید نظر رسیدگی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل ادامه داد: اقدامات این اداره کل شامل بازرسی از کارگاه‌ها، ارائه آموزش و سایر پیگیری‌ها به تنهایی نمی‌تواند در پیشگیری از بروز حوادث ناشی از کار موثر باشد و لازم است کارفرمایان و کارگران و سایر دستگاه‌های وظیفه مدار نیز نسبت به رعایت اصول ایمنی کار تلاش بیشتری کنند.

کد خبر: 66238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =