ارائه بیش از ۲۵ هزار نفرساعت آموزش مهارتی به معلولان خوزستان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از ارائه ۲۵ هزار و ۸۷ نفرساعت آموزش رایگان مهارتی در استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، شهرام ملایی هزاروندی گفت: نهضت مهارت‌آموزی اقدامی ملی در راستای گسترش آموزش‌های مهارتی و مهارت‌افزایی کارجویان و شاغلان است و این اداره‌کل در ارائه آموزش مهارتی ویژه معلولان آمادگی دارد.

وی افزود: بر اساس تکالیف معین در ماده ۱۴ قانون حمایت از معلولان، هم‌افزایی و تعامل و استفاده از ظرفیت و توان دستگاه‌ها و متولیان این قشر از جامعه و ساماندهی مباحث مرتبط با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای انجام شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: در راستای ارتقای مهارت و توانمندسازی افراد معلول، امسال ۲۵ هزار و ۸۷ نفرساعت آموزش رایگان مهارتی برای ۲۱۰ نفر ارائه شد.

ملایی هزاروندی افزود: مهم‌ترین هدف‌ توانبخشی معلولان، آموزش و ایجاد اشتغال برای فرد معلول است تا در کنار کسب درآمد و تامین معاش، به جایگاه شخصی و اجتماعی مناسب در جامعه دست یابند.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کلید توانمندسازی و توانبخشی شغلی و حرفه‌ای معلولان است بیان کرد: کسب مهارت‌های متناسب با شرایط گروه هدف در ایجاد و پایداری اشتغال، حائز اهمیت است و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تاکنون بیش از ١٠٠ استاندارد آموزشی و مهارتی ویژه افراد معلول تدوین کرده است که نقش بسزایی در اشتغال آنان ایفا خواهد کرد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: افراد معلول پس از فراگیری مهارت و قبولی در آزمون سنجش مهارت و تعیین صلاحیت حرفه‌ای گواهینامه مهارت بر اساس استاندارد شغلی دریافت می‌کنند.

کد خبر: 66315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =