حرکت به سمت روح و تن شاداب

حالا دیگر در دنیای رسانه‌های دیجیتال، پادکست برای بسیاری از ما مفهومی آشناست و برای بالابردن اطلاعات و سطح آگاهی خود در موضوعات مختلف یا حتی برای سرگرمی از این رادیوی اینترنتی استفاده می‌کنیم. در زمینه سبک زندگی و توسعه فردی پادکست‌های بسیار خوب و مفید هم به زبان فارسی، هم انگلیسی تهیه شده که گوش‌دادن به آن‌ها برای اطلاع از فراز و فرودهای این حوزه‌ها بسیار مفید است. هر هفته سه‌شنبه‌ها یکی از پادکست‌های مفید و آگاهی‌بخش در حوزه توسعه فردی و سبک زندگی سالم را به شما معرفی می‌کنیم.

زمانی انسان بدون اینکه نیاز به برنامه‌ریزی و تفکر داشته باشد، فعالیت‌های جسمی زیادی داشت و تحرک در سبک زندگی‌اش جاری بود. کشاورزی، کارهای بیشتر یدی و حضور کمتر ماشین باعث می‌شد انسان فعالیت جسمی داشته باشد. اما امروز این‌طور نیست. کشاورزی تا سطوح زیادی صنعتی است و ما در تولید محصولات نقشی نداریم. از طرفی خیلی از کارهای ما را ماشین‌ها انجام می‌دهند و بیشتر وقت ما با ابزارهای تکنولوژیکی می‌گذرد. به همین خاطر مجبوریم برای تحرک داشتن برنامه داشته باشیم و آن را به‌صورت ورزش روزانه و تمرینات بدنی مختلف در زندگی خود بگنجانیم.

پادکست وادیتاک اطلاعات خوبی در این زمینه به ما می‌دهد. اینکه چطور فعالیت‌های جسمی را در روزمرگی‌های خود بیاوریم، چطور برای مستمر بودن ورزش تلاش کنیم و برنامه بریزیم و چگونه به نتایج مورد نظر خود برسیم موضوعاتی هستند که در وادیتاک بررسی می‌شوند. نکته خوب و مهم پادکست فوق این است که ورزش و فعالیت بدنی را از منظر علمی تحلیل می‌کند. این روزها در فضای مجازی حتی افراد نابلد و غیرحرفه‌ای، اقدام به دادن برنامه ورزشی و توصیه‌های بی‌اساس می‌کنند. باید دقت کرد که این برنامه‌ها و البته رژیم‌های غذایی همراه آن‌ها ممکن است برای بدن آسیب‌زا باشند و ما را به دردسرهای بیشتری دچار کنند. با توجه به سیستم بدنی هر فرد حرکات ورزشی و برنامه غذایی متغیری وجود دارد. ممکن است یک حرکت برای ما مفید نباشد و با انجام آن به قسمتی از بدن خود فشار وارد کنیم و مشکلاتی برای‌مان پیش بیاید. پس پایه علمی تحقیقات در این زمینه عنصری مهم تلقی می‌شود.

اپیزودهای عوامل حرکت به سمت ورزش، ویژگی‌های یک مربی خوب، فیتنس چیست؟ کم‌تحرکی و افزایش وزن، راز جوانی و سلامت مفاصل، دویدن برای افراد مبتدی، نحوه استفاده از کراتین برای عضله‌سازی، محدود کردن جریان خون برای تمرین و ورزش با درد مزمن در این پادکست تهیه شده‌اند و در دسترس مخاطبان قرار گرفته‌اند. اگر بارها ورزش کرده و در میانه راه آن را رها کرده‌اید، یا رژیم‌های ناموفقی را تجربه کرده‌اید وادیتاک را گوش کنید و از آن برای داشتن یه روش درست در تمرین و رژیم بهره ببرید.

وادیتاک را می‌توانید از لینک‌های زیر بشنوید:

گوگل پادکست شنوتو

کد خبر: 68577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =