بازنشستگی بیش از ۱۸۰۰ نفر از کارگران لرستانی در مشاغل سخت و زیان‌آور

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجماعی لرستان از بازنشستگی بیش از موعد یک هزار و ۸۴۴ نفر از کارگران شاغل در مشاغل سخت و زیان‌آور استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان لرستان، فرهاد ناصری نیا به بررسی درخواست‌های کارگران شاغل در مشاعل سخت و زیان‌آور در دو کمیته بدوی و تجدید نظر اشاره و بیان کرد : امسال ۲ هزار و ۱۴۴ پرونده بازنشستگی بیش از موعد در کمیته بدوی و ۳۵۳ درخواست در کمیته تجدید نظر در قالب ۸۳ جلسه رسیدگی شد.

وی با اشاره به اقدامات کمیته بررسی مشاغل سخت و زیان آور استان در سال جاری گفت: پس از رسیدگی درخواست‌های مذکور در این دو کمیته، در ۱۱ ماهه امسال تعداد یک هزار و ۶۸۷ درخواست در کمیته بدوی و ۱۵۷ درخواست در کمیته تجدید نظر مورد تایید قرار گرفته و برای مراحل بعد به سازمان تامین اجتماعی استان ارسال شدند.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی لرستان با تاکید بر اینکه کارفرمایان موظف به ایمن‌سازی محیط کار و رعایت آئین نامه‌های مرتبط برای ایجاد محیطی امن برای کارگران هستند افزود: طبق قانون بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان‌آور، کارگران بیمه شده اینگونه مشاغل که بر اثر عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد، تنشی بالاتر از ظرفیت طبیعی به آنها وارد شود، می توانند تقاضای بازنشستگی بدهند.

ناصری‌نیا به نحوه ثبت نام دریافت سختی کار و بازنشستگی بیش از موعد کارگران اشاره و بیان کرد: کارگران شاغل در مشاغل سخت جهت پیگیری مراحل سختی کار، باید ابتدا درخواست خود را در سایت sakht.tkrtehran.ir ثبت کنند و پس از بررسی و صدور رای توسط کمیته استانی، تامین اجتماعی لیست شغل‌های بیمه را با شغل کارگر تطبیق خواهد داد و مراحل بازنشستگی کارگران را انجام خواهد داد .

وی افزود: به موجب آیین‌نامه بازنشستگی قانون مشاغل سخت و زیان‌آور همه کارگران مشغول در کارهای سخت با پرداخت حق بیمه متوالی می‌توانند بدون برهم خوردن توالی سوابق بیمه خود پس از ۲۰ سال بازنشسته شوند.

کد خبر: 68660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =