بازرسی بیمه‌ای ۱۵ هزار کارگاه و واحد تولیدی در زنجان

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: ۱۵ هزار کارگاه، شرکت تولیدی و صنعتی در این استان فعال است که طبق برنامه پایش‌های بیمه‌ای آنها انجام می‌شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، محمود عزیزخانی افزود: به وسیله جی‌ پی‌ اس و نرم‌افزاری که از طریق تبلت در اختیار بازرسان سازمان تامین اجتماعی قرار داده شده است، تمامی کارگاه‌ها به صورت هوشمند مورد بازرسی قرار می‌گیرد که یکی از مزایای این برنامه پایش لیست بیمه‌ای کارگران مشغول به کار است.

وی با بیان اینکه هوشمند شدن بازرسی‌ها باعث شده تخلفاتی که پیش از این وجود داشت به حداقل برسد گفت: نظارت و بازرسی بیمه‌ای این اداره کل بر کارگاه‌ها، شرکت‌های تولیدی و صنعتی بسته به نوع فعالیت‌های آنان متغیر بوده و در طول سال انجام می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان یادآور شد: بر این اساس شرکت‌ها و یا واحدهایی که نیروی انسانی بالای ۵۰ نفر دارند بازرسی بیمه‌ای نمی‌شوند اما برای دیگر مراکز تحت پوشش که کمتر از ۵۰ نفر هستند این مهم انجام می‌شود.

عزیزخانی با بیان اینکه طبق برنامه کارگاه‌هایی که از بیمه کمک دولتی و یا فصلی می‌گیرند به طور معمول بازرسی آنها هر چهار ماه انجام می‌شود گفت: فرار بیمه‌ای امری اجتناب ناپذیر است، هر چند مسائلی از این دست تا حدودی وجو دارد اما می‌توان گفت بازرسی‌ها به نحو صحیحی انجام می‌شود.

وی افزود: به طور یقین آگاهی شاغلان از نوع پوشش بیمه‌ای، میزان دریافتی‌ها و موارد دیگر می‌تواند سوء استفاده‌های احتمالی را تا حد زیادی کاهش دهد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه این اداره کل، در شاخه بیمه‌ای و درمانی نیز با تمام قدرت و با هفت شعبه دائمی در بحث بیمه‌ای خدمت‌رسانی می‌کند گفت: یک شعبه اقماری، چهار کارگزاری اصلی و در بخش درمان نیز دو بیمارستان و پنج درمانگاه خدمات مورد نیاز را به گروه‌های هدف ارائه می‌کنند.

کد خبر: 68688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =