پرداخت ماهانه ۱۵ میلیارد تومان به مستمری‌بگیران تامین اجتماعی شهرستان صحنه

رئیس تامین اجتماعی شعبه صحنه گفت: تامین‌ اجتماعی این شعبه ماهانه بطور میانگین حدود ۱۵ میلیارد تومان حقوق مستمری، غرامت دستمزد، مقرری بیمه بیکاری و... به ذینفعان پرداخت می‌کند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی استان کرمانشاه، رئیس تامین اجتماعی شعبه صحنه در ابتدای این‌ همایش با تعبیر اینکه تامین اجتماعی نیاز امروز است و پشتوانه فردا، گفت: نیاز امروز تعهدات کوتاه مدت مانند نیاز به خدمات درمانی، غرامت دستمزد، پرداخت حقوق در زمان بیماری، ایام بارداری، بیمه بیکاری، کمک هزینه ازدواج، کفن و دفن و ... و پشتوانه فردا تعهدات بلندمدت مانند پرداخت حقوق بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان فرد فوت شده است.

عین‌علی امیدی با اشاره به ماهیت سازمان تأمین اجتماعی گفت: سازمان تامین‌اجتماعی ، سازمانی بین النسلی که منابع آن حق الناس بوده و حفاظت از آن تکلیفی است که بر عهده همه ذینفعان است.

وی با اشاره به مقوله جمعیت و فرزندآوری، افزود: سازمان تأمین‌ اجتماعی در همان ابتدای امر توجه و تاکید ویژه‌ای به بحث جمعیت و فرزندآوری داشته که پرداخت هدیه کمک هزینه ازدواج، پرداخت ۹ ماه حقوق ایام بارداری و مقرری بیمه بیکاری که افراد متاهل ۶ ماه بیشتر از افراد مجرد دریافت خواهند کرد از جمله اقدامات مهم و قابل توجه در این راستا است.

امیدی با تاکید بر اینکه سازمان در این شرایط حساس اقتصادی و اجتماعی خود را به عنوان بخشی از همراه و یاور دولت مردمی می‌داند، بیان کرد: تامین‌اجتماعی همواره خود را در کنار و یاور دولت می‌داند و بدون اتکاء به بودجه دولتی و با منابع خود از طریق وصول حق بیمه‌ها تعهدات خود را بدون وقفه به مخاطبان ارائه می دهد.

رئیس تامین‌اجتماعی شعبه صحنه با اشاره به آمار و عملکرد این شعبه صحنه گفت: شعبه صحنه با ۱۴ نفر پرسنل، افتخار خدمت به بیش از ۱۲۰۰ کارگاه فعال و نیمه فعال، ۹۰۰۰ بیمه شده اصلی، ۲۳۰۰ نفر مستمری بگیر را دارد که با احتساب افراد تبعی حدود ۲۵ هزار نفر که معادل ۳۸ درصد جمعیت این شهرستان است تحت پوشش عضو خانواده بزرگ تامین اجتماعی هستند.

عین‌علی امیدی افزود: تامین‌ اجتماعی شعبه صحنه ماهانه بطور میانگین حدود ۱۵ میلیارد تومان حقوق مستمری، غرامت دستمزد، مقرری بیمه بیکاری و... به ذینفعان پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: با روی کار آمدن دولت مردمی سیزدهم طرحی بنام بیمه فراگیر خانواده ایرانی به مرحله اجرا گذاشته شد و در این طرح همه افراد خانواده، دانشجویان، کارفرمایان، افراد بیکار، چه افراد شاغل بدون بیمه به شرط داشتن ۱۸ تا ۵۰ سال می توانند تحت عنوان بیمه مشاغل خاص خود را بیمه کرده که خوشبختانه در این شهرستان سال قبل ۱۰۸۰ نفر و از ابتدای فروردین لغایت آذرماه سال جاری ۷۴۰ نفر از این طرح استفاده کرده‌اند و شعبه صحنه از این بابت رتبه نخست استان در جذب بیمه مشاغل خاص را کسب کرده است.

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان کرمانشاه نیز در این همایش گفت: با توجه به رویکرد تحولی این سازمان در آگاهی بخشی شرکای اجتماعی از مجموعه قوانین و مقررات تامین‌اجتماعی، دوره‌های یادگیری و آموزشی ویژه کارفرمایان، کارگاه‌های تازه تأسیس، بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و ... در دستور کار قرار گرفته است.

اسکندر کاکایی افزود: توجه ویژه به اصل سه جانبه‌گرایی و پاسخ به نیازهای مخاطبان از ضروریات کاری سازمان تامین‌اجتماعی است چراکه بیش از ۵۳ درصد از جمعیت کشور و قریب به ۴۰ درصد از هم‌استانی‌ها تحت پوشش این سازمان قرار دارند.

وی توسعه زیرساخت‌ها و بسترهای الکترونیکی را از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی و دولت مردمی سیزدهم دانست و گفت: امروزه بیش از ۵۰ خدمت اصلی سازمان تامین‌اجتماعی بصورت غیرحضوری و در بستر سامانه الکترونیکی به آدرس es.tamin.ir در دسترس شرکای اجتماعی قرار گرفته و این مهم گامی ارزشمند در راستای دولت الکترونیک است و سازمان تامین‌اجتماعی با تکیه بر تخصص و تجربه نیروی انسانی خود در این زمینه سازمانی پیشرو است.

کد خبر: 68813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =