به گزارش آتیهآنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامیناجتماعی استان چهارمحال و بختیاری، مصطفی فلاحی در این باره گفت: از آنجا که درخواست بسیاری از بیماران دسترسی به خدمات تخصصی مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی است لذا سیستم ارجاع داخلی به منظور تسهیل دسترسی بیماران و صرفهجویی در هزینه های درمانی، دارویی و تشخیصی و جلوگیری از مراجعه غیرضروری به پزشکان متخصص و جلوگیری از سرگردانی بیماران در این مدیریت درمان اجرا شد.
وی در ادامه اجرای این طرح گفت : اقدامات درمانی و تشخیصی بیمار توسط پزشک عمومی انجام میشود و در صورت لزوم بیمار به پزشک متخصص مربوطه ارجاع میشود و در سطح بالاتر نیز پزشکان فوق تخصص در مراکز فوق تخصصی سازمان قرار دارند.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در این طرح مراجعه به پزشکان متخصص کاهش نمییابد، بلکه هدفمند میشود؛ تفاوتی که وجود دارد، این است که درحال حاضر درصد زیادی از بیماران مراجعه کننده به پزشکان متخصص را افرادی تشکیل میدهند که نیازی به مداخلات درمانی تخصصی ندارند، اما در این طرح تمامی بیماران مراجعهکننده به این پزشکان، نیازمند اقدامات تخصصی هستند و مراجعات غیرضروری نیز حذف میشود و از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون بیش از ۶۲۳ هزار مورد ارجاع منجر به ویزیت متخصصین در مراکز تابعه این مدیریت انجام شده است.
وی اجرای نظام ارجاع داخلی را در پیشبرد طرح حذف دفترچه، صدور نسخه الکترونیکی و کارت هوشمند سلامت در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی را موثر بیان کرد و افزود: نسخ صادر شده و اقدامات درمانی و تشخیصی پزشکان در پرونده پزشکی بیمار باقی میماند و پزشک معالج به راحتی در روند اقدامات درمانی بیمار قرار میگیرد و هدف نهایی نظام ارجاع، داشتن ارتباط فراگیر مراکز درمانی سراسر کشور با یکدیگر است.
نظر شما