پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در همدان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از پرداخت یک‌هزار و ۶۵ میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد مشاغل خانگی از ابتدای امسال تاکنون در استان خبر داد و گفت: ۸۲ درصد سهمیه ابلاغی مشاغل خانگی در این استان محقق شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، یوسف شعبانی با بیان این مطلب افزود: تسهیلات مشاغل خانگی با محوریت صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان با هدف حمایت از اشتغال و کارآفرینی جوانان به تعداد هزار و ۳۶۸ طرح توسط بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت شده است.

وی ایجاد اشتغال و حمایت از مشاغل خرد و کوچک را از سیاست‌های دولت مردمی سیزدهم دانست و یادآور شد: پرداخت هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی امسال به چهار بانک رفاه، توسعه تعاون، کشاورزی و پست بانک استان ابلاغ شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: مشاغل خانگی امروزه به یکی از جذاب‌ترین نوع کسب و کار برای افراد جویای کار تبدیل شده‌ که رویکرد دولت در زمینه مشاغل خانگی این است که کارگاه‌های مستقل خرد را به کارگاه‌های گروهی تبدیل کند و در این راستا حمایت‌هایی در زمینه تخصیص تسهیلات، توسعه مشاغل خانگی و تسریع در صدور مجوزهای مرتبط انجام شده است.

شعبانی ادامه داد: مشاغل خانگی بیشتر خانواده محور هستند، بنابراین زنان نقش محوری‌تری در این حوزه دارند، ضمن اینکه گرایش زنان به کارآفرینی و راه‌اندازی واحدهای تولیدی هر چند کوچک و خانگی در سال‌های اخیر بیشتر شده است.

وی افزود: حدود ۳۰۰ رشته فعالیت مشاغل خانگی در سامانه مرتبط ثبت شده است و در همدان بیشترین استقبال از طرح‌های خیاطی، قالیبافی، صنایع دستی و همچنین در بخش کشاورزی مشاغلی از جمله پرورش دام و تهیه ترشی و شوری و در بخش فرهنگ ساخت انیمیشن نیز از رشته‌های مشاغل خانگی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: متقاضیان متناسب با مهارتی که دارند در سامانه مشاغل خانگی وزارت کار به نشانی https://mashaghelkhanegi.mcls.gov.ir/ ثبت نام می‌کنند و مراحل بعدی را با هماهنگی دستگاه اجرایی مرتبط انجام و مجوز مربوطه را دریافت خواهند کرد.

شعبانی از راه‌اندازی نمایشگاه و بازارچه عرضه و فروش موقت در تمامی شهرستان‌ها در راستای حمایت از مشاغل خانگی خبر داد و بیان کرد: برگزاری این نمایشگاه‌ها فرصتی برای توانمندسازی کسب و کارهای خرد و خانگی است و در افزایش اعتماد به نفس صاحبان این حرفه‌ها در تامین اقتصاد خانواده خود نقش موثری ایفا می‌کند.

وی گفت: در سال‌جاری ۶ هزار و ۶۲۴ مجوز مشاغل خانگی در استان همدان صادر شده است.

کد خبر: 68832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =