هزینه ۲۰۰ میلیارد ریالی دیالیز بیماران تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری

مدیر درمان تامین اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری گفت: دیالیز بیماران تامین اجتماعی استان درطی ۹ ماه سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه داشته است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین‌اجتماعی چهارمحال و بختیاری، مصطفی فلاحی با بیان این مطلب افزود: در ۹ ماه سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۴۹۶ مورد جلسه دیالیز در بیمارستان تامین اجتماعی امام علی (ع) استان انجام شد که هزینه دیالیز برای بیماران تحت پوشش سازمان در بیمارستان امام علی (ع) رایگان است.

وی با بیان اینکه مدیریت درمان تامین اجتماعی استان در دو بخش درمان مستقیم و درمان غیرمستقیم کلیه هزینه‌های بیماران دیالیزی تحت پوشش بیمه‌ای را برعهده دارد گفت: در درمان مستقیم در حال حاضر ۲۵ پرونده بیماران دیالیز فعال بوده است که در ۹ ماه سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۷۵۰ جلسه دیالیز برای این بیماران انجام شده که بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال هزینه در برداشته است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در حال حاضر حدود ۲۲۶ پرونده فعال در درمان غیر مستقیم وجود دارد که در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ حدود ۱۸ هزار و ۱۸۲ مورد جلسه دیالیز برای بیماران با هزینه ای بالغ بر ۱۸۳ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال در مجموع انجام شده است که کلیه هزینه‌های آن بر عهده سازمان تامین اجتماعی بوده است.

فلاحی ابراز امیدواری کرد: با فرهنگ‌سازی در زمینه کنترل دقیق و به‌موقع فشارخون و بیماری‌های مزمن، خود مراقبتی همچنین تغذیه سالم و تحرک بدنی از بروز بیماری‌های کلیوی پیشگیری شود.

وی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴ هزار پرونده بیمار خاص و صعب‌العلاج و پرونده بیمار پیوندی و پرونده بیمار نابارور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد، گفت: بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت، بیماری‌هایی مانند هموفیلی، تالاسمی، دیالیز خونی و صفاقی، ام اس، شیمی درمانی، متابولیک، خونی و پیوندی جزء بیماران خاص یا صعب‌العلاج محسوب می‌شوند که از بسته‌های خدمتی تعریف‌شده در زمینه هزینه‌های تشخیصی، درمانی، دارویی و توان‌بخشی برخوردارند.

کد خبر: 68852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =