سازمان تامین اجتماعی
-
هدفگذاری نظام بهبود سلامت در جلسات سازمانهای بیمهگر پایه
جلسه هماهنگی سازمانهای بیمهگر پایه سلامت با میزبانی سازمان تأمیناجتماعی و با حضور مدیرانعامل سازمان بیمه سلامت ایران و سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح برگزار شد؛ این جلسات با هدف بهبود نظام سلامت کشور و ارائه خدمات بهتر به بیمهشدگان و ذینفعان سازمانهای بیمهگر پایه برگزار میشود.
-
بیمهشدگان تأمین اجتماعی حق انتخاب انواع بیمهها را دارند؟
بزرگترین سازمان بیمهگر اجتماعی در حالی خدمات گسترده بیمهای را به همه گروههای مشمول ارائه میدهد که حق انتخاب به همه جامعه هدف برای پرداخت نوع بیمه در میان بیمههای اجباری، اختیاری، توافقی، صاحبان حرف و مشاغل آزاد و بیمه فراگیر خانواده ایرانی را به آنان داده است تا از این طریق بتوانند گستردهترین خدمات را از سازمان تأمین اجتماعی دریافت کنند.
-
به صورت ویدیو کنفرانس با حضور طرفهای ذینفع انجام شد؛
پیگیری و اصلاح تفاهمنامه همکاری بیمهای و درمانی ایران و قرقیزستان
با حضور نمایندگان سازمان تأمین اجتماعی کشورمان و صندوق بیمه اجتماعی جمهوری قرقیزستان، طی نشستی مجازی، مفاد یادداشت تفاهم همکاری دو جانبه بررسی و پیگیری شد.
-
دعوت به همکاری در شرکت خدمات ماشینی تأمین
شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تأمین از شرکتهای ماموریتی وابسته به سازمان تأمین اجتماعی در زمینه تخصصی فناوری اطلاعات، به منظور تقویت نیروی انسانی خود در راستای «طرحهای بیستگانه تحولآفرین و توسعهای» ابلاغی مدیرعامل سازمان، از بین کارشناسان، متخصصان و نخبگان حوزه فناوری اطلاعات، دعوت به همکاری میکند.
-
بازنشستگان تأمین اجتماعی چند فقره تسهیلات دریافت میکنند؟
برنامه راهبردی و عملیاتی سازمان تأمین اجتماعی در راستای بهبود وضعیت معیشت بازنشستگان و مستمریبگیران به پرداخت تسهیلات قرضالحسنه به این گروههای تحت پوشش متمرکز شده به طوری که در سالهای اخیر این اقدام بزرگترین نهاد بیمهگر شامل حال بسیاری از متقاضبان این وامهای ضروری شده است.
-
اهدای خون پرسنل مدیریت درمان تأمیناجتماعی سیستان و بلوچستان
پرسنل مدیریت درمان تأمیناجتماعی استان سیستان و بلوچستان در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود، در طرح اهدای خون شرکت کردند.
-
حرکت هدفمند تأمین اجتماعی به سمت هوشمندسازی خدمات
هوشمندسازی یکی از رویکردهای حوزه دیجیتال و فناوری اطلاعات سازمان تأمین اجتماعی محسوب میشود به طوری که در سالهای اخیر به سمت ارائه خدمات گسترده به مخاطبان و ذینفعان به صورت غیرحضوری حرکت کرده است، زیرا این موضوع علاوه بر کاهش هزینههای سازمان، عدم مراجعه گروههای مشمول به شعب و مراکز بیمهای و درمانی را به دنبال دارد.
-
کسب رتبه برتر کشوری تامین اجتماعی البرز در حوزه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل
در ارزیابی اداره کل امور استانهای سازمان تامین اجتماعی کشور، اداره کل تامین اجتماعی البرز موفق شد در حوزه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل رتبه برتر کشوری را کسب کند.
-
فعال حوزه تشکلهای اقتصادی مطرح کرد:
چالش تشکلها به دلیل مسائل مالی
"شراره کامرانی" فعال حوزه تشکلهای اقتصادی گفت: تشکلها عموماً دروننگرند و کادر اجرایی خیلی متخصصی را در اختیار ندارند و بخشی از این موضوعات به دلیل چالشهای مالی و منابع است. مسأله مطرح شده، موجب پایین آمدن عضوگیری، کارکرد و بحران مشروعیت در تشکلها میشود.
-
نماینده حوزه جنوبی ایلام:
درهشهر صاحب درمانگاه تامین اجتماعی میشود
با پیگیری مسئولان ایلام و موافقت مدیران سازمان تامین اجتماعی، درهشهر در جنوب خاوری این استان صاحب درمانگاه میشود.
-
فرار بیمهای؛ سود کارفرمایان و زیان جامعه کارگری
آگاهیبخشی به جامعه کارگری درباره مزیتهای بیمهای، علاوه بر اینکه مانع فرار بیمهای در کارگاههای تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی میشود، تضمینی برای آینده کارگران و برخورداری از آنان از خدمات همهجانبه این نهاد بزرگ بیمهگر در حوزههای بیمهای، درمانی و بازنشستگی خواهد شد.
-
با نگاهی به ۲۰ طرح تحولی تامین اجتماعی؛
ویژهنامه سالگرد پیروزی انقلاب آتیه نو منتشر شد
ویژه نامه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با نگاهی به ۲۰ سرفصل تحول آفرین سازمان تامین اجتماعی در دولت چهاردهم منتشر شد.
-
پویایی تأمین اجتماعی با جذب افراد بدون بیمه
توسعه پوشش بیمهای که رویکرد اصلی و یکی از تکالیف ذاتی سازمان تأمین اجتماعی به شمار میرود به طور یقین علاوه بر گسترش خدمات در حوزه بیمهشدگان در راستای خدماترسانی مطلوب به افراد بدون بیمه میتواند به پویایی بزرگترین سازمان بیمهای کمک کند.
-
تحقق ۲۰ طرح تحولی؛ استعدادیابی و شناسایی نخبگان در مسیر اجرا
توسعه و تحول در هر برههای از زمان مسیری را فراهم میکند که علاوه بر مدیریت درست برنامههای پیشبینی شده در راستای اجرای طرحهای تحولی میتواند نقش موثری در مسیر رسیدن به اهداف ترسیم شده برای سازمانی همچون تأمین اجتماعی با همه گروههای ذینفع و مخاطبان داشته باشد.
-
خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی به ۶۷ خدمت رسید
بزرگترین سازمان بیمهگر اجتماعی که در حال حاضر ۴۹ میلیون نفر از جامعه را خدمات سهگانه درمانی، بیمهای و بازنشستگی ارائه میدهد اکنون به سمت خدماترسانی در حوزه دیجیتال در بستر فضای الکترونیک روی آورده به طوری که طبق آخرین دادههای آماری ۶۷ خدمت در این نهاد به عنوان خدمات غیرحضوری به همه گروهها ارائه میشود.
-
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد:
ارائه کالا برگ به دهکها پیش از ماه مبارک رمضان
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ارائه کالا برگ بهمناسبت ماه مبارک رمضان به ارزش ۶۵ هزار میلیارد تومان خبر داد.
-
ارسال لیست هوشمند؛ نفع کارفرمایان و خدمت مطلوب به کارگران
کارگاههای مشمول قانون تأمین اجتماعی با یک میلیون و ۴۰۰ هزار کارگاه فعال در عرصههای اقتصادی، تولیدی و خدماتی با جامعه آماری ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار نفری نیازمند داشتن فرصتهای مختلفی برای ارائه بهتر خدمات به همه گروههای تحت پوشش و سرعت بخشیدن ارسال لیستها به بزرگترین نهاد بیمهگر است که در این راستا ارسال لیست حق بیمههای پرداختی به صورت هوشمند بخشی از خدمات غیرحضوری در حوزه کارفرمایی محسوب میشود.
-
پیام تسلیت دکتر سالاری در پی درگذشت مدیرکل اسبق تأمین اجتماعی لرستان و همدان
در پی درگذشت مرحومه شهناز حمزهلوی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، طی پیامی درگذشت ایشان را به بازماندگان و همکاران وی تسلیت گفت.
-
در راستای ایجاد وحدت رویه انجام شد
پاسخ تأمین اجتماعی به ۶ پرسش کلیدی درباره مزایای سنوات و حق تأهل
با توجه به پرسشهای مکرر واحدهای اجرایی و مخاطبان سازمان تأمین اجتماعی درباره مزایای سنوات و حق تأهل، معاونت بیمهای این سازمان جهت ایجاد وحدت رویه و شفافسازی، دستورالعملی را تدوین و به واحدهای اجرایی ابلاغ کرد.
-
منابع آزمون شایستهیابی کارکنان سازمان تأمین اجتماعی منتشر شد
منابع آزمون شایستهیابی و شناسایی استعدادهای کارکنان سازمان تأمین اجتماعی که در فروردین ماه سال آینده برگزار خواهد شد، بر روی سایت این سازمان منتشر شده است.
-
بازدید قائممقام مدیرعامل سازمان تأمیناجتماعی از بیمارستان حضرت نبی اکرم(ص)عسلویه
در راستای بررسی وضعیت ارائه خدمات درمانی و مشکلات پیش روی حوزه درمان، قائممقام مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از بیمارستان حضرت نبی اکرم (ص)عسلویه بازدید کرد.
-
ضرر اعلام مزد واقعی برای تأمین اجتماعی و جامعه کارگری،
چرا باید حق بیمه براساس مزد واقعی باشد؟
جامعه کارگری و همه بیمهپردازان به امید دستیابی به حقوق قانونی خود در پایان فعالیت کاری پس از گذشت ۳۰ سال بیمهپردازی و استفاده از خدمات بیمهای و بازنشستگی، ماهانه مبالغی را تحت عنوان حق بیمه به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت میکنند اما از طرفی برخی کارفرمایان با اعلام دستمزد غیرواقعی، این افراد را از برخی خدمات گسترده این نهاد بیمهای محروم میکنند.
-
حضور سازمان تأمین اجتماعی در جشن چهل و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب
همزمان با راهپیمایی چهل و ششمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی امروز - ۲۲ بهمن ۱۴۰۳- در تهران، مدیران و کارکنان سازمان تأمین اجتماعی نیزضمن حضور در کنار راهپیمایان و اقشار مختلف مردم در این اجتماع ازغرفه این سازمان نیز بازدید کردند.
-
مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان خبر داد:
پرداخت کلیه مطالبات دانشگاه علوم پزشکی از سوی تامین اجتماعی
مدیر درمان تامین اجتماعی استان گیلان گفت: با رایزنی های صورت گرفته سازمان با مسئولان عالی، کلیه مطالبات دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور پرداخت شد.
-
بیمهپردازی زنان خانهدار؛ ترسیم آیندهای روشن برای بانوان
برنامههای توسعه پوشش بیمهای به عنوان یکی از مهمترین وظایف ذاتی سازمان تأمین اجتماعی در سالهای اخیر به سمتی پیش رفته تا با انجام بیمه دختران و زنان خانهدار این گروههای بدون بیمه نیز بتوانند با بیمهپردازی ماهانه، تضمین آیندهای روشن در حوزه بیمهای برای خود ترسیم کنند.
-
یکپارچهسازی شعب بیمهای، طرح تحولی تأمین اجتماعی
ارائه خدمات گسترده در حوزه بیمهای یکی از مهمترین برنامههای سازمان تأمین اجتماعی به بیمهشدگان و مستمریبگیران تحت پوشش این نهاد بزرگ بیمهگر است که در صورت یکپارچهسازی شعب بیمهای همه اطلاعات و دادههای حوزه بیمه به صورت یکپارچه و منسجم شده و توسعه خدمات غیرحضوری را به دنبال خواهد داشت.
-
اصلاح فرایند انجام بازرسی برخی کارگاههای دارای ماهیت خاص شغلی
بر اساس ابلاغیه جدید سازمان تأمین اجتماعی، در زمان بازرسی کارگاهی در برخی کارگاههای دارای شرایط خاص شغلی، با تأیید کارفرما به جای «عدم اشتغال»، «عدم حضور» کارکنان و کارگران ثبت میشود.
-
هزینههای ماهانه تأمین اجتماعی برای ذینفعان چقدر است؟
تحت پوشش داشتن حدود ۴۹ میلیون نفر از خانواده بزرگ بیمهشدگان و مستمریبگیران سازمان تأمین اجتماعی را برآن داشته که ماهانه هزینههای بسیار سنگینی در راستای خدمات بیمهای، درمانی و بازنشستگی داشته باشد. هزینهای معادل ۹۰ هزار میلیارد تومان در ماه که برای همه گروههای مشمول و ذینفعان این نهاد بزرگ بیمهگر صرف میشود.
-
گسترش پوشش بیمهای؛ توسعه کسبوکارهای اینترنتی
اصل ۲۹ قانون اساسی و اصل یکم قانون تأمین اجتماعی مسیری را برای بزرگترین نهاد بیمهگر کشور فراهم کرده که کسبوکارهای اینترنتی هم بتوانند در این راه از خدمات بیمهای استفاده کنند، اکنون سازمان تأمین اجتماعی راه همواری برای پوشش بیمه شاغلان در بخش اینترنتی در پیش گرفته است.
-
میزبانی گیلان از سه دوره رالی تور خانوادگی سازمان تأمین اجتماعی
مدیریت درمان گیلان در هفته گذشته میزبان سه دوره رالی تور خانوادگی کارکنان سازمان تأمین اجتماعی درشهرهای بندرانزلی و لاهیجان بود؛ این رویداد با هدف تقویت روحیه تیمی، همدلی و ایجاد نشاط در بین کارکنان برنامهریزی شده است.