پست‌های کلیدی بیمارستان لبافی‌نژاد را زنان عهده‌دارند

رییس بیمارستان لبافی‌نژاد سازمان تامین اجتماعی گفـت: زنان عمده‌ترین پست‌های این بیمارستان را عهده‌دارند و باید حق و حقوق آنها به درستی و متناسب پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار آتیه‌آنلاین، محمدحسین سلطانی در بازدید مشاور امور زنان و خانواده مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی از این بیمارستان که صبح امروز (۵ بهمن ماه ) برگزار شد با ابراز خرسندی از همکاری خود با زنان شاغل توانمند در این بیمارستان بیان کرد: شخصا برای من مایه افتخار است که با زنان توانمند و قابل اطمینانی همکار هستم که در پست‌های کلیدی بیمارستان بهترین عملکرد را از خود به نمایش می‌گذارند.

سلطانی ادامه داد: سرپرستان‌ بخش‌ها و کلینیک‌ها همه زن هستند. حتی سرپرستار ویژه‌ای چندین بخش را به تنهایی مدیریت می‌کند، بنابراین سازمان تامین اجتماعی موظف است که به پاس عملکرد خوب و ارزشمندشان، حقوق متناسب به آنها پرداخت کند.

او با اشاره به پایین بودن حقوق کادر پرستاری، ادامه داد: حقوق پایه پرداختی پرستاران بیمارستان در قیاس با وزرات بهداشت بسیار پایین است. تامین اجتماعی حقوقی در حد پرستار متوسط وزارت بهداشت به آنها پرداخت می‌کند. این مساله را نیز بارها در دیدارهای متعدد با وزیر کار و مدیر عامل سازمان و حتی مکتوب اعلام کرده‌ایم و متاسفانه بی‌اثر بوده است.

رییس بیمارستان لبافی نژاد افزود: ۵۰ درصد افزایش حقوق هنوز کامل اعمال نشده است. پرداخت دستمزد هشت میلیون تومانی به کارکنان در شهری که خط فقر آن ۱۶ تا ۱۸ میلیون تومان اعلام می‌کنند، بسیار دردناک است.

سلطانی بیان کرد: تمام بخش‌های تاسیسات، خدمات، نگهبانی، تدارکات و بخش درمان بیمارستان باید یک کل واحد دیده شوند چرا که در سایه فعالیت تک‌تک افراد در واحدهای مختلف بیمارستان، ارایه خدمات باکیفیت مورد انتظار است، بنابراین افزایش حقوقی اگر قرار است اعمال شود باید برای تمام نیروها در واحدها و بخش های بیمارستان در نظر گرفته شود.

این رییس بیمارستان تامین اجتماعی اضافه کرد: بعضا برخی از نیروهای تدارکات و خدمات ملزم به ماندن و انجام امور پس از پایان ساعت اداری می‌شوند نباید زحمات آنها نادیده گرفته شود بلکه باید عملکرد متعهدانه و دلسوزانه آنها دیده شود.

وی دستمزد پایین را در جذب جدید نیروی انسانی موثر دانست و گفت: در شرایطی که وزارت بهداشت درصدد جذب ۴۰ هزار نیروی جدید است قطعا فرد متقاضی به جهت حقوق اندک در بیمارستان‌های سازمان تامین اجتماعی، به استخدام در بیمارستان های دانشگاهی وابسته به وزارت بهداشت ترغیب می‌شوندو این مساله ما را در آینده‌ای نزدیک با مشکلات متعددی مواجه می‌کند.

رییس بیمارستان لبافی‌نژاد ادامه داد: حتی ما بر اساس مصوبه از سوی وزیر کار مجاز به جذب نیروی طرحی هستیم. برای ۸۴ ظرفیت خالی، با زحمت فراوان موفق به جذب تنها ۲۹ نیرو شدیم و در حال حاضر نگرانی هایی در خصوص انصراف از استخدام آنها وجود دارد.

سلطانی‌ جذب اندک نیروی انسانی در مراکز درمانی را یکی از چالش‌های پیش روی سازمان تامین اجتماعی خواند و افزود: اگر در این زمینه تدبیر جدی و اقدام کاربردی صورت نگیرد ظرف دو سال آینده تبعات این مساله سازمان تامین اجتماعی را با بحران‌های جدی‌تری مواجه خواهد ساخت.

کد خبر: 57350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =