۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸
کد خبر: 58322
کارهای کوچک اما بزرگ

پدیدآورنده: جودی پیکولت ترجمه: محسن جاذب ناشر: انتشارات ملی

«کارهای کوچک اما بزرگ» نوشته «جودی پیکولت» داستانی درباره زندگی زن پرستار چهل و چند ساله سیاهپوستی است که مورد بی‌مهری نژادپرستانه قرار می‌گیرد. این کتاب نخستین‌بار در سال 2016 وارد بازار نشر شد. در حال حاضر بیشتر آثار پیکولت در آمریکا پرفروش هستند، گاهی حتی آثاری از او که بیش از یک دهه از نگارش‌شان می‌گذرد هم در صدر جدول پرفروش‌ها قرار می‌گیرند و می‌توان جودی پیکولت را از نویسنده‌های پرمخاطب عصر حاضر دانست. آثار پیکلوت به بیش از ۳۰ زبان زنده در کشورهای مختلف دنیا از جمله ایران ترجمه شده و مورد استقبال قرار گرفته‌اند.

اما ماجرای «کارهای کوچک اما بزرگ» پیکولت چیست؟ «روث» یک پرستار چهل و چند ساله است که در بخش زنان و زایمان یک بیمارستان کار می‌کند. او یک پرستار حرفه‌ای است و کارش را دوست دارد. مشکل روث پدر سفیدپوست و نژادپرست او است که او را مجبور می‌کند رودرروی پدرش قرار گیرد. او در طول رسیدگی به حقوق خود با یک وکیل زن سفیدپوست به اسم «کندی» آشنا می‌شود که این آشنایی نقطه‌عطف داستان و سرآغاز تحولاتی در شخصیت سه کاراکتر اصلی داستان یعنی روث، پدرش و کندی است. داستان از سه زاویه دید روایت می‌شود و در هر فصل یکی از شخصیت‌ها یک اتفاق واحد را از دید خود تعریف و بررسی می‌کنند. داستان «کارهای کوچک اما بزرگ» مانند داستان‌های دیگر جودی پیکولت از ویژگی‌های بصری منحصربه‌فردی برخوردار است و همین ویژگی باعث شد تا کارگردان آمریکایی، «نیک کاساوتیس» در سال ۲۰۰۹ فیلمی از روی این رمان با نام «نگهبان خواهرم» بسازد.

از متن کتاب:

اگر جورچین جهان به شکلی بود که تو درون آن جای نمی‌گرفتی چه؟ و تنها راه برای بقا، ناقص کردن خودت، بریدن گوشه‌ها، صیقل دادن و اصلاح خودت برای جا شدن بود؟ چرا هنوز موفق نشده‌ایم که به جای این کار، جورچین را تغییر دهیم؟

کد خبر: 58322

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =