۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲
کد خبر: 58329

داستان زندگی

محدودیت‌ها؛ پل عبورم شد

رقیه امیری- عضو تیم ملی بسکتبال با ولیچر
محدودیت‌ها؛ پل عبورم شد

سن و سالی نداشتم که اولین سیلی محکم را از زندگی خوردم؛ همان روزی که برای نخستین‌بار متوجه نگاه سنگین دوستان هم‌سن‌وسال خودم شدم. نگاه‌های تند و تیز و غرق پرسشی که دست‌وپاهای متفاوت و غیرمعقولم را نشانه گرفته بود.

از آن روز تا روزی که با پرچم سبز و سفید و قرمز ایران به دوش و درخشش مدال «ستاره مسابقات جهانی»، دور افتخار زدم؛ روزهای دشواری بر من نگذشت. محدودیت‌ها و تفاوت‌ها، سدهای محکمی بین من و آرزوهایم ساخته بودند.

اما من دست نکشیدم. بارها آرزو کردم که کاش سرنوشت جور دیگری برایم رقم خورده بود. بارها خودم را ندیده گرفتم، بارها رنجیدم، بارها بغض کردم، بارها هوار زدم بر سر زندگی، بدخلقی کردم با همه... و بیشتر از همه با خودم. اما همیشه نشانه‌ای آشکار شد که نگذاشت این امید به مو رسیده، پاره شود و من را به ته دره بفرستد.

برای من هر نشانه درخشش پرتو نوری بود تا پله‌پله تاریکی‌هایم را روشن کند. من بارها زمین ‌خوردم؛ هر بار از محدودیتی که روح و جسم‌ام را توأم به بند می‌کشید، پلی تازه ساختم برای عبور. پلی که من را نه ‌فقط به آرزوها، نه ‌فقط به اهداف، که به «زیستن» و «اصیل زیستن» پیوند زد؛ پیوندی جاودانه که دلیل عبورم شد و دلیل رهایی از رنج‌های اجباری.

کد خبر: 58329

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =