لذت از طبیعت، تفریحی کم هزینه

هزینه یکی از مسائل همیشگی در مورد تصمیمات روزمره است و سبک سنگین‌کردن بعضی از مسائل با توجه به هزینه‌ها می‌تواند مانعی برای انجام ندادن برخی از تصمیمات مهم و تاثیر گذار حتی در سبک زندگی روزمره باشد. تا جایی که گاهی اوقات از نیازهای اولیه خود برای کاهش هزینه‌ها صرف نظر می‌کنیم. مثلا وقتی حرف از تفریح می‌شود حتی قبل از بررسی گزینه‌های موجود به این نتیجه می‌رسیم که به خاطر هزینه‌ها از آن صرف نظر کنیم.

اما خوب است به خاطر داشته باشیم؛ تفریح شامل هر فعالیتی است که ما را خوشحال و رضایتمند ‌کند و هر چیزی که ما را از فشارهای زندگی دور کند و لذت می‌دهد، می‌تواند به عنوان تفریح در نظر گرفته شود. یکی از پیشنهادها برای تفریح کم‌هزینه می‌تواند حضور در فضای باز و طبیعت باشد، کاری که می‌تواند جزو کم هزینه‌ترین بخش‌ها زندگی باشد، فقط کافی است امتحان کنیم تا از فضای باز و طبیعت پیرامونتان بهره‌مند شویم. البته سختی ماجرا این است که روز تعطیل یا وقتی که برای استراحت در نظر داریم باید از خانه تکان بخوریم و به پیاده‌روی در پارک‌ و جنگل‌، برویم که در نگاه اول واقعا سخت به نظر می‌رسد. برای شروع و پشت سر گذاشتن این سختی می‌توانیم از گزینه‌های نزدیک‌تر که امکان پذیر هستند شروع کنیم، پارک‌هایی که از فضای سبز کافی‌ برخوردارند و کم کم اهدافمان را گسترش دهیم تا به پیک‌نیک در نزدیکی رودخانه یا دریاچه، یا حتی گردش در نزدیکی مناظر طبیعی زیبا برسیم.

به طور معمول اینگونه تفریحات با هزینه کمتری همراه هستند، به ویژه اگر خوراکی و تنقلات را هم از خانه ببریم و اگر لازم شد و یا کودکی همراهمان بود برای خوشحال کردن او مقداری هم از بیرون خرید کنیم. بنابراین شاید سخت‌ترین بخش این تفریح همان خارج شدن از خانه باشد اما پس از تحمل این سختی، مکانی برای آرامش و استراحت در طبیعت را خواهیم داشت و حتی با داشتن یک زیر انداز مناسب می‌توانیم از خوابیدن در فضای باز لذت ببریم و به خواسته معمول روزهای تعطیل برسیم.

به هر حال نباید فراموش کنیم تفریح یک نیاز اساسی در زندگی است که به ما امکان می‌دهد از روزمرگی و استرس‌های روزانه فرار کنیم و لحظاتی از زندگی را به شادی و خوشحالی بگذرانیم. اما نگرانی در مورد هزینه‌های حتی برای آرامش روحی می‌تواند استرس زیادی ایجاد کند. پس یکبار زمان بگذاریم و نزدیک‌ترین پارک‌هایی که در اطراف خانه خود می‌شناسیم را لیست کنیم یا حتی می‌توانیم در اینترنت سرچ کنیم یا از دوستان و آشنایان در مورد پیشنهاداتشان بپریم و از آنها بخواهیم که همراه ما باشند تا در شادی لذت از طبیعت با هم سهیم شویم.

مطمئن باشید احتمال پشیمانی شما پس از چند بار تکرار این کار بسیار کم است چون تاثیر گل‌ها و گیاهان به عنوان درمانگران طبیعی روان انسان موضوعی است که مورد تحقیق قرار گرفته و نتایج مثبت آن غیر قابل انکار است.

فراموش نکنیم هزینه‌ها را می‌شود مدیریت کرد و مخارج تفریح هم بستگی به نوع فعالیت‌ها و سطح تفریحی مورد نظر دارد. البته برخی از فعالیت‌های تفریحی که می‌توانند هزینه‌های بالایی داشته باشند، مانند سفر به جاهای دوردست، را هم می‌توانیم با بررسی هزینه‌ها در برنامه‌های بلند مدت بگنجانیم و جزو گزینه‌ها در نظر بگیریم. اما به هر حال گاهی درست‌ترین راه ساده‌ترین راه است و حتما لازم نیست برای تفریح سفر به جزیره کیش یا ویلای لاکچری شمال را در نظر بگیریم و چون امکان آن فراهم نیست بقیه گزینه‌ها را هم کنار بگذاریم. البته که هر کدام از این موارد نیز حق تک‌تک ما است و باید بتوانیم نیاز خود و خانواده‌امان برای داشتن اوقاتی خوش که یکی از نیازهای اساسیمان است را برآورده کنیم. با این وجود شروع از گزینه‌های دم دستی و کم‌هزینه را آغاز کنیم و از مواردی مانند:

پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری که فعالیت‌های ساده و همیشگی است برای رسیدن به پارک و فضای جنگلی استفاده کنیم تا هزینه اضافی نداشته باشد.

بازدید از پارک‌ها و فضاهای آزاد: همه پارک‌ها و فضاهای آزاد شهری رایگان هستند و امکاناتی مانند میزها و فضاهای باز و گاهی منقل برای کباب پختن یا بلال کبابی حین تفریح و استراحت فراهم می‌کنند.

علاوه بر این، می‌توان از فعالیت‌های ورزشی در فضای آزاد بهره‌ برد. مثلاً، دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی، دویدن، ورزش‌های توپی مانند فوتبال و والیبال، یا بدمینتون یا حتی پینگ‌پنگ که میز آن در بعضی پارک‌ها وجود دارد. این فعالیت‌ها نه تنها برای تفریح و سرگرمی مناسب هستند، بلکه به سلامتی بدن و ذهن هم کمک می‌کنند..

این فقط یکی از پیشنهادهای کم‌هزینه برای تفریح است و در آینده نزدیک علاوه بر معرفی تفرجگاهای متعدد در شهرهای مختلف، دیگر تفریحات کم‌هزینه را با شما به اشتراک می‌گذاریم تا با هزینه کم از اوقات فراغت خود لذت ببرید و به کیفیت زندگی خود، خانواده و دوستانتان بیفزایید.

کد خبر: 61385

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =