رایتل از «ربات جراح سینا» پیشتبانی می‌کند

«بیمارستان هوشمند» یکی از غرفه‌های سالن ۲۷ نمایشگاه الکامپ است که به مجموعه سازمان تأمین اجتماعی تعلق دارد و توسط شرکت رایتل تجهیز و پشتیبانی شده است. به منظور آشنایی با این مجموعه و نحوه همکاری آن با شرکت رایتل از زیرمجموعه‌های سازمان تأمین‌اجتماعی، با مدیر فروش سازمانی شرکت خدمات رایتل و سازنده ربات جراح در محل نمایشگاه الکامپ گفتگوهایی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

امیر عزیزالهی، مدیر فروش سازمانی خدمات رایتل در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در نمایشگاه الکامپ گفت: شرکت رایتل در تعامل با یک بخش خصوصی در نظر دارد در صورت امکان زمینه همکاری یک مجموعه برون‌سازمانی فعال در ساخت ربات جراح را با مراکز درمانی سازمان تأمین اجتماعی ایجاد کند.

وی افزود: بیمارستان هوشمند بیشتر در حوزه‌های سامانه و دستگاه‌های تشخیصی و معالجه شامل سیستم‌های عکسبرداری‌، رادیولوژی‌، آزمایشگاه‌های تشخیصی‌ و اتاق عمل قابل تعریف است.

عزیزالهی در بیان هدف از حضور بیمارستان هوشمند در این نمایشگاه گفت: هدف از حضور، معرفی دستگاه‌های عمل‌های جراحی، سامانه‌ها، تجهیزات بیمارستان شامل سیستم‌های گرمایشی، سرمایشی، روشنایی، نظارتی، حفاظتی و اطفاء حریق و... است.

او در پاسخ به اینکه آیا از هوش مصنوعی در عمل‌های جراحی در مراکز بیمارستانی سازمان تأمین اجتماعی استفاده می‌شود، افزود: سیستم‌های اطلاع‌رسانی بیمارستانی شامل سیستم‌های ارتباط با پرستار، نوبت‌دهی، ارتباط با بخش‌های بیمارستانی هوشمند هستند.

مدیر فروش سازمانی خدمات رایتل اضافه کرد: در آینده‌ای نزدیک از هوش مصنوعی در حوزه تشخیص و درمان نیز استفاده خواهد شد. در حال حاضر نیاز به تکمیل داده‌ها و اطلاعات دارد. پس از تکمیل داده‌ها این امکان می‌تواند به پزشکان در تشخیص بیماری و درمان کمک شایان توجهی کند. هوش مصنوعی با استفاده از مدل‌های یادگیری به بهبود در نتایج سلامت کمک می‌کند.

مزیت‌های ربات حراج سینا

علیرضا میرباقری، سازنده ربات جراح سینا در غرفه بیمارستان هوشمند الکامپ در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در معرفی برنامه‌های توسعه‌ای بیمارستان هوشمند گفت: تجهیز بیمارستان به فناوری پیشرفته جراحی رباتیک از راه دور، دارای مزیت‌هایی از جمله امکان انجام جراحی از راه دور در نقاط دور دست و امکان جراحی پیچیده در عمق بدن، با کمترین جراحات وارده به بدن بیمار است و به زودی توسط شرکت رایتل و سازمان تأمین اجتماعی پشتیبانی و حمایت خواهد شد.

وی افزود: در این روش جراحی، به جای ایجاد شکاف‌های بزرگ برای انجام جراحی پیچیده، عمل جراحی با استفاده از دو یا سه شکاف کوچک ۵ میلیمتری انجام خواهد شد.

میرباقری در معرفی ربات جراح سینا گفت: در این روش به دلیل قابلیت مقیاس‌گذاری حرکت این ربات جراح سینا، دقت و نتیجه کیفیت اعمال جراحی افزایش پیدا می‌کند، به دلیل قرارگیری جراح در شرایط کاملا ارگونومیک، خستگی جراح بسیار کمتر خواهدبود.

سازنده ربات جراح سینا در پاسخ به اینکه این بیمارستان چه سطحی از همکاری را با استارتآپ‌ها برای خود پیش‌بینی کرده است، اشاره کرد: با توجه به فناوری‌های نورآورانه و های‌تک مورد استفاده در این بیمارستان، استارت‌آپ‌های دانش‌بنیان یکی از منابع اصلی برای ارائه خدمات و معرفی محصولات نوآورانه در حوزه تجهیزات پزشکی و خدمات سلامت خواهند بود.

بیمارستان هوشمند یکی از غرفه‌های سازمان تأمین اجتماعی در سالن ۲۷ نمایشگاه الکامپ است که از چهارم تا هفتم تیرماه ۱۴۰۲ دستگاه‌های ساخته شده هوشمند و رباتیک خود را در زمینه عمل‌های جراحی معرفی می‌کند.

کد خبر: 61550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =