بچه‌ها بیاین با هم بازی کنیم

کتاب بچه‌ها بیاین با هم بازی کنیم مجموعه دوازده کتابچه تصویری کوچکتر است که مهارت‌های اجتماعی و اخلاقی و بازی کردن را به کودکان با زبان ساده آموزش می‌دهد.

هدف هر کتابچه تقویت یکی از مهارت‌های اخلاقی و اجتماعی در کودکان بپردازد. تقویت مهارت‌های اجتماعی و اخلاقی در کودکان به برقراری ارتباط سالم‌تر و مؤثرتر کودک با خانواده و دوستان کمک می‌کند. یاد گرفتن مهارت‌های اجتماعی و ارتباط همیشه برای والدین ارزش و اهمیت مهمی داشته است. با این وجود والدین علی‌رغم حضور کودکان در مدرسه ممکن است در این زمینه مشکلاتی داشته باشند.

گاهی ممکن است به اشتباه تصور شود که این مهارت‌ها اکتسابی است، اما باید توجه داشت که مهارت‌های اجتماعی قابل آموزش هستند و ضروری است که به کودکان آموزش داده شود تا در درون آن‌ها نهادینه شود. مهارت‌های اجتماعی به پنج مولفه‌ی تقسیم شده‌اند که عبارتند از:

  1. همکاری

  2. مسئولیت‌پذیری

  3. همدلی با دیگران

  4. خودکنترلی

کتاب بچه ها بیاین باهم بازی کنیم، این امکان را به کودکان می‌دهد که تصاویر را رنگ‌آمیزی کنند و در پایان هر کتابچه از کودکان می‌خواهد که با علامت زدن بعد از یادگرفتن به خود گواهی‌نامه‌ پایان کتاب بدهند.

در انتهای کتاب سه دستورالعمل پیشنهاد داده شده است:

الف. مطالعه توسط والدین و اطلاع از نکات مهم و بهره‌گیری از آن‌ها در برنامه‌ها و مناسبت‌های مختلف زندگی کودکان

ب. خواندن فعالانه‌ کتاب با کودکان و بهره‌گیری از آن به عنوان بهانه‌ای برای گفتگو و توسعه‌ی آموزش‌ها در فرصت‌های مناسب

ج. درست کردن کاردستی، رنگ‌آمیزی کردن، تولید کتابچه‌های جداگانه، مطالعه‌ی مکرر و بهره‌گیری از مطالب آن در موقعیت‌های دشوار

نویسنده کتاب را در دوازده کتابچه با سرفصل‌های زیر نوشته است:

بچه‌ها بیاین با هم بازی کنیم

نویسنده کتاب بچه‌ها بیاین بازی کنیم "کریستن شوآب" است و توسط مترجم آن لیلا کاشانی وحید و نشر مهرسا آن را منتشر کرده است. کریستین شوآب کتاب‌های دیگری در زمینه کودکان نوشته است که به فارسی هم ترجمه شده است، از جمله:

  • اجازه ممکن است به من کمک کنید
  • سلام آدم‌های دنیای من
  • مدرسه برای ما بچه‌ها کلی برنامه داره
  • چرا دوستم حالش خوب نیست

پشت جلد کتاب آمده است:

گاهی از والدین می‌شنویم که فرزند من به رغم داشتن هوش تحصیلی و نمره‌های خوب در مدرسه، قادر به برقرری ارتباط دوستانه با همسالان خود نیست. بنابر تأیید پژوهش‌های بسیار، داشتن هوش هیجانی، اجتماعی و اخلاقی، در موفقیت کودکان در آینده تأثیری تعیین‌کننده‌تر نسبت‌به هوش تحصیلی دارد.

کودکان و نوجوانانی که مهارت‌های اجتماعی مناسب سن خود را دارند، می‌توانند به شکل مؤثرتری با دیگران ارتباط برقرار کنند. مسائل خود را در مواقع دشوار به شکل مؤثرتری حل کنند، تصمیم‌گیری کنند، روابط موفقیت‌آمیز پدید آورند، این روابط را حفظ کنند و هیجانات و رفتارهای خود را مدیریت کنند.

کد خبر: 66708

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =